האם הנשיא דונלד טראמפ נערך לפיטוריו של התובע המיוחד, רוברט מולר? טראמפ הצהיר שוב שהוא לא מאמין שיש טעם בהמשך החקירה המיוחדת על הקשרים לכאורה בין אנשי הקמפיין שלו לבין גורמים רוסיים במהלך הבחירות, וזאת אחרי שהניו יורק טיימס דיווח כי מולר כבר שלח לפרקליטי הנשיא שאלות ראשונות לקראת מפגש אפשרי בין מולר לבין טראמפ. 

הסנאטור הרפובליקני לינדזי גרהאם אמר היום בראיון ב-CNN כי "במידה וטראמפ ינסה לפטר את התובע המיוחד רוברט מולר, זו תהיה תחילת הסוף של כהונתו כנשיא". הוא הוסיף: "הסיבה היחידה שבגינה אפשר לפטר את מולר, היא אם הוא לא עושה את עבודתו בצורה טובה, ואני לא רואה סיבה לכך. אני מאמין שהוא עושה עבודה טובה". גרהאם קרא למולר "להמשיך את החקירה ללא השפעת מעורבות פוליטית". 
על רקע פיטוריו הדרמטיים של סגן ראש הבולשת, אנדרו מקייב, בסוף השבוע, מהלך שאותו כינה טראמפ "יום גדול לדמוקרטיה" אחרי שהאשים את מקייב בהדלפות ובקשר עם גורמים דמוקרטיים, יצא הנשיא האמריקאי ביום שבת בלילה במתקפה חריפה נגד החקירה על המעורבות הרוסית. 
"החקירה של מולר מעולם לא הייתה צריכה להתחיל כי לא הייתה קשירת קשר ולא היה פשע", צייץ טראמפ. "זה התבסס על פעולות מרמה ומזכר מזויף שעבורו שילמו הילרי המושחתת והמפלגה הדמוקרטית, ונעשה שימוש בלתי ראוי בצו של בית המשפט החשאי למודיעין בשביל לבצע האזנות בקמפיין שלי. ציד מכשפות!".

בציוץ נוסף שפרסם הבוקר (ראשון), הוא תהה "מדוע בצוות של מולר יש 13 דמוקרטים מוצקים, כמה תומכים גדולים של הילרי המושחתת, ואפס רפובליקנים? נראה שעוד דמוקרט נוסף לאחרונה... האם מישהו חושב שזה הוגן? ועדיין, לא הייתה שום קשירת קשר!". 
הציוצים של טראמפ הגיעו אחרי שפרקליטו האישי של הנשיא, ג'ון דאוד, יצא בעצמו נגד התובע המיוחד ביום שבת. "אני מתפלל שסגן התובע הכללי, רוד רוזנשטיין, יילך בעקבות התובע הכללי ג'ף סשנס ויסיים את החקירה על מעורבות רוסיה לכאורה שהומצאה על ידי הבוס של מקייב, ג'יימס קומי, בהתבסס על מזכר מזויף ומושחת", אמר.
אולם בינתיים נראה כי למרות תקוותם של הנשיא ואנשיו, החקירה של מולר נמשכת במלוא עוזה ומתקרבת יותר לכיוונו של טראמפ. הניו יורק טיימס דיווח כי מולר כבר העביר לצוות המשפטי של הנשיא סדרה של שאלות, בעוד אנשיו של התובע המיוחד ממשיכים בניסיונות לתאם ריאיון עם טראמפ על מנת לברר עמו פרטים על המעורבות הרוסית לכאורה או על קשרים של אנשיו עם גורמים ברוסיה.
עדיין לא ברור אם השאלות שהוגשו לצוות או השאלות שיועלו בריאיון יעסקו גם בחשדות לכאורה על שיבוש הליכים בשל פיטוריו של ג'יימס קומי. אתר אקסיוס דיווח כי גם מקייב כבר נועד עם צוות החקירה של מולר והעביר מסמכים ומזכרים שמתעדים את שיחותיו עם הנשיא וכי הדברים רק מחזקים את גרסתו של קומי, שאף הוא תיעד את הפגישות, כי הוא ככל הנראה פוטר בשל אי הסכמתו להפסיק את החקירה על מעורבות רוסיה.
בתגובה לכך, צייץ אתמול טראמפ כי "ביליתי זמן מועט מאד עם אנדרו מקייב, אבל הוא מעולם לא כתב פתקים בעת שהיה אתי. אני לא מאמין שהוא חיבר מזכרים מלבד כדי לסייע לאג'נדה שלו, אולי בשביל מועד מאוחר יותר. אותו דבר כמו ג'יימס קומי השקרן. אפשר לקרוא להם מזכרים מזויפים?".
בתוך כך, נמשכת הסערה אחרי שכריס וויילי, עובד לשעבר בחברת איסוף המידע קיימברידג' אנליטיקה, שעבדה יחד עם קמפיין טראמפ, חשף בשיחה עם האובזרבר הבריטי כי החברה הצליחה להשתלט על כ-50 מיליון חשבונות פייסבוק של מצביעים אמריקאים כדי להשפיע על אופן הצבעתם בבחירות. 
הסנאטורית הדמוקרטית איימי קלובוכר, חברת ועדת המשפט של הסנאט, קרא למנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, להעיד בפני הוועדה כיצד חברת המידע קיבלה את הגישה לחשבונות הפרטיים. "זו פריצה משמעותית שיש לחקור", צייצה. "ברור שהפלטפורמות האלה לא יכולות לשמור ולפקח על עצמן. אני דורשת עוד שקיפות ומתן דין וחשבון עבור מודעות פוליטיות ברשת. הם אומרים 'תבטחו בנו''. מארק צוקרברג צריכך להעיד". 
גם יו"ר ועדת התרבות, מדיה, דיגיטל וספורט של בית הנבחרים הבריטי, דמיאן קולינס, הבהיר כי מייסד הרשת החברתית חייב לספק תשובות. "מידע נלקח ממשתמשי פייסבוק בלי ידיעתם, ואז עובד על ידי צד שלישי כדי לתמוך בקמפיין שלהם", אמר. "אני אבקש ממארק צוקרברג שהוא או בכיר אחר בחברה יופיעו כדי להעיד בפני הוועדה כחלק מהחקירה שלנו".