נשיא רוסיה החדש-ישן, ולדימיר פוטין, נפגש היום (שני) עם מתחריו בבחירות שנערכו אתמול במדינה, ורמז כי בכהונתו הקרובה יעסוק בענייני פנים, ולא בנושאי חוץ. פוטין, שזכה ביותר מ-79% מהקולות, הבהיר כי רוסיה לא מעוניינת במירוץ חימוש עם המערב.

"אין לאף אחד כוונה להאיץ במירוץ חימוש", אמר פוטין והבהיר כי "אנו נעשה ככל שביכולתינו כדי לפתור את חילוקי הדעות עם שותפותינו בעזרת הכלים הפוליטיים והדיפלומטיים שברשותנו". למרות זאת, בשיחתו של הנשיא הרוסי עם מקבילו הצרפתי עמנואל מקרון, סירב פוטין לשנות את עמדתו בנוגע למשבר המרגל המורעל, סרגיי סקריפל, ואמר כי ההאשמות שמופנות נגד רוסיה הן "לא מבוססות".

דמוקרטיה למחצה. מעצר פעילי אופוזיציה ברוסיה, צילום: רויטרס
דמוקרטיה למחצה. מעצר פעילי אופוזיציה ברוסיה, צילום: רויטרס


"הבנתי שאלה לא בחירות אמיתיות, אבל למה לשנות משהו?"

כזכור, במהלך הלילה והבוקר החלו להתפרסם תוצאות הבחירות שנערכו אתמול ברוסיה,בהן זכה כאמור פוטין ברוב מוחץ. עם זאת, אף אחד לא הופתע מהתוצאות, ומעטים בעולם מאמינים כי הבחירות נערכו באופן הוגן.  האופוזיציה הממשית בהנהגתו של אלכסיי נבלני, שלא היה יכול להתמודד בבחירות בשל הרשעה פלילית אחרי שארגן הפגנות נגד המשטר, החרימה את ההצבעה. תנועתו של נבלני דיווחה על מאות מקרים של זיוף, בעיקר באזור מוסקבה, סנט פטרסבורג והרי אוראל. ארגון "גולוס", המשקיף על תהליך הבחירות דיווח כי הוא מצא 1,764 אי סדרים, כולל מניעת עבודתם של משקיפים, זיוף פתקי הצבעה והצבעות כפולות.



למרות זאת, ולמרות שאף ברוסיה רבים זלזלו בתהליך הבחירות, הציבור הרוסי אכן מתייצב אחרי פוטין, ותומך בו. בקלפיות ניתן היה לשמוע בעיקר שבחים על המנהיג ששולט ברוסיה כבר 18 שנה. "הוא פוליטיקאי חזק, נשיא חזק שהוביל את רוסיה ללידה מחודשת", אמר ויטאלי טרטיאקוב, דיקן של הפקולטה לעיתונות טלוויזיה באוניברסיטת מוסקבה לומונסוב שהצביע בקלפי במרכז עיר הבירה. "הצבעתי עבור פוטין כי אין בחירה אמיתית אחרת", הסבירה מצביעה נוספת. "כמובן שהבנתי שאלה לא בחירות אמיתיות, אבל למה לשנות משהו. פוטין בתור נשיא מתאים לי מאד".