תקיפת הכור הגרעיני בסוריה, שנערכה ב־6 בספטמבר 2007 לאחר חצות הלילה, העסיקה את התקשורת הערבית בשנים האחרונות. גם השמות שניתנו לפעולה, "מבצע בוסתן" או "מבצע אריזונה", הובאו בהרחבה בתקשורת הערבית. התקשורת הערבית דיווחה כבר מההתחלה על פעילות של חיל האוויר הישראלי בשמי סוריה. כמו תמיד, חלק מדוברי הממשל הסורי גימדו את האירוע ואילו אחרים הבטיחו שתבוא תגובה. "מדובר במבנה צבאי שאינו בשימוש", אמר הנשיא בשאר אסד בראיון שהעניק לתאגיד השידור הבריטי כחודש לאחר המתקפה. 



סרטון תקיפת הכור הסורי
"תגובה אין פירושה טיל תחת טיל ופצצה תחת פצצה", אמר אסד. "יש לנו דרכי התגובה שלנו, אולי בדרך פוליטית ואולי בדרך אחרת, אבל יש לנו הזכות להגיב". שר החוץ הסורי ואליד אל־מועלם, אמר בנאום שנשא בעצרת האו"ם כי הדיווחים על תקיפת מתקן גרעיני או משלוח נשק שנועד לחיזבאללה הם "בדיות שבאו להצדיק את תוקפנותה של ישראל". 
 בשיחה עם שגרירים זרים טען אל־מועלם כי מערך ההגנה האווירי הסורי הניס שלושה מטוסי קרב ישראליים, שחדרו למרחב האווירי של ארצו מהים. בימים שבהם בוצעה התקיפה, רב היה הנסתר על הגלוי. מטבע הדברים, גורמי ממשל סוריים לא הרחיבו את היריעה על המתקפה של חיל האוויר. יש לציין כי אף שלא נלקחה אחריות רשמית, התקשורת הערבית ייחסה כל הזמן את התקיפה של הכור הגרעיני, שהיה בבנייה באותה תקופה, לישראל. 
 

לפי מקורות בתקשורת הערבית, המוסד השיג את המודיעין למבצע, ואת התקיפה עצמה ביצעו מטוסי קרב של חיל האוויר הישראלי. יום לפני התקיפה הגיעו לאזור הכור לוחמי יחידת שלדג ותפסו עמדות. למחרת המריאו 10 מטוסי F15, מלווים במטוסי F16 לחיפוי אווירי ובמטוס לוחמה אלקטרונית, מבסיס רמת דוד, במטרה להפציץ את הכור הסורי.
 עוד נכתב כי המטוסים השמידו עמדת מכ"ם סורית ואז שיבשו את מערכת ההגנה האווירית הסורית באמצעות לוחמה אלקטרונית, ובכך מנעו ממנה להבחין במטוסים התוקפים. כאשר הגיעו מטוסי הקרב לקרבת הכור, סימנו להם לוחמי שלדג את המטרות באמצעות ציין לייזר, והמטוסים השמידו את הכור באמצעות פצצות מונחות לייזר. לאחר מכן חולצו לוחמי שלדג ומטוסי הקרב שבו לארץ דרך טורקיה. יש לציין כי מכל דלק שנותק מאחד המטוסים לאחר התקיפה, נפל בשטח טורקיה ועליו כתובת בעברית.
 
בשנים האחרונות נמנעו סוריה וישראל מלספק פרטים מדויקים על שהתרחש בדיר א־זור, אזור שעליו השתלטו מיליציות סוניות וכורדיות בסוף ספטמבר שעבר. 

"היום, המתקן נמצא בידיהם של המורדים"
בפברואר 2013 נכנס צוות של ערוץ אל־ג'זירה לעיירה אל־כובר בדיר א־זור, לאחר שכוחות של צבא סוריה החופשי השתלטו על המקום. "אין סימנים להימצאות כור גרעיני בעיירה אל־כובר", דיווחו בערוץ הקטארי, בהתבסס על דבריהם של המורדים שהשתלטו על המקום. הם מצאו שלושה מתקנים לשיגור טילי סקאד. ככל הנראה, לאחר המתקפה הוסב המקום לבסיס טילים.

תקיפת הכור בסוריה. צילום: דובר צה"ל

 
"לפני כמה שנים חיל האוויר הישראלי השמיד את המקום הזה, והמשטר אמר כי הוא שומר לעצמו את זכות התגובה", סיכם הכתב עמאר אל־חאג' את כתבתו. "היום, המתקן נמצא בידיהם של המורדים".

יש לציין כי גם בספטמבר 2017, יום השנה העשירי למתקפה, דאגו בכלי התקשורת הערביים לתרגם כל מילה שנכתבה בתקשורת בישראל בעניין המתקפה. הפרשנים הוסיפו שהדברים מכוונים כעת לעבר איראן וחיזבאללה. לא מן הנמנע שגם הדברים שייכתבו היום בארץ יתורגמו בשקיקה ויתפרסמו בהרחבה בתקשורת הערבית.