הסיוט נגמר, התעלומה נמשכת: אחרי שישה מטענים, שני הרוגים, וחמישה פצועים, חוסל הבוקר (רביעי) מכין הפצצות הסדרתי שהטיל אימה על אוסטין, טקסס, בשבועות האחרונים. בשלב זה פרטים רבים בנוגע לסדרת האירועים עודם לוטים בערפל, בהם זהותו של המפוצץ הסדרתי, המניע שהביא אותו להכין ולהפעיל את הפצצות, ואף האם מת מירי המשטרה או שפוצץ מטען במהלך קרב יריות עם השוטרים, כאשר הדיווחים מהשטח עדיין סותרים.



משטרת אוסטין דיווחה כי במהלך מבצע למעצר המפוצץ, התפתח קרב יריות ומטען שהיה ברכבו של החשוד התפוצץ, הרגו ופצע שוטר באורח קל. כזכור, במהלך חודש מרץ שלח החשוד לפחות חמישה מטעני נפץ דרך שירות השילוח פדקס, והטמין עוד מטען שהופעל על ידי נצרת-חוט. כתוצאה מסדרת המטענים נהרגו נער בן 17 וגבר בן 39, ונפצעו חמישה אנשים נוספים.



כאמור, בשלב זה לא ברור הרקע למעשיו של המפוצץ, כאשר בתחילה היה נראה כי מדובר בפעיל ימין קיצוני, וזאת מכיוון שקורבנותיו הראשונים היו שלושה אפרו אמריקאים והיספני, אך המטען שהופעל על ידי נצרת-חוט הוטמן בשכונה בעלת אוכלוסיה לבנה. המשטרה הפדרלית בארצות הברית הודתה שבשלב זה לא ברור המניע למעשים, אך נציג מצידה אמר כי אין ספק שהמפוצץ רצה ליצור "מהומה ומוות".