אנתוני קונדיט, האחראי לרציחתם של שני אמריקאים ופציעתם של חמישה אחרים לאחר שהניח מטענים במספר מוקדים בעיר אוסטיןשבטקסס, נהרג בעצמו אתמול במהלך מרדף משטרתי אחריו לאחר שפצצה התפוצצה במכוניתו. קונדיט, שהתגורר עם שני שותפים בפרבר המרוחק כ-20 קילומטר (ק"מ) מצפון מזרח לאוסטין, הלך לכנסייה ולמד בקולג' קהילתי, אם כי לא סיים את לימודיו.



"הוא היה אדם מאוד אסטרטיבי, דומיננטי ולעתים נשמע קצת מאיים" סיפר ג'רמיה ג'נסן, חבר של קונדיט, שהוסיף: "הרבה אנשים לא הבינו אותו והיה קשה לו להשתלב בעולם האמיתי. אני לא זוכר שהוא היה בטוח במשהו שהוא עשה בחייו".



משפחתו של קונדיט נכנסה להלם בעקבות הדיווח על מעורבותו באירועים שהטילו אימה על אוסטין. "לא היה לנו מושג באיזו חשיכה מארק היה שרוי. המשפחה שלנו היא משפחה רגילה לכל דבר, אנחנו אוהבים ומתפללים ומנסים להעניק השראה לאחרים".



צוות FBI שחקר את האירוע. צילום: AFP
צוות FBI שחקר את האירוע. צילום: AFP



הצעיר בן ה-24 התנגד לנישואים הומוסקסואליים, אותם הגדיר כ"לא טבעיים" ותמך בעונש מוות. מלבד זאת, הוא טען שאסור לאפשר לנשים לקיים הפלות. "אם את לא יכולה לגדל ילד - אל תקיימי יחסי מין", היה נוהג לומר.



המוטיבציה להנחת המטענים עדיין לא ברורה. כזכור, בעקבות שני הפיצוצים הראשונים נהרגו סטפן האוס בן ה-39 ודרילן מייסון בן ה-17, שני אזרחים אפרו-אמריקאים.



לאחר מותו, משטרת אוסטין דיווחה כי במהלך מבצע למעצר המפוצץ, התפתח קרב יריות ומטען שהיה ברכבו של החשוד התפוצץ, הרגו ופצע שוטר באורח קל. כזכור, במהלך חודש מרץ שלח החשוד לפחות חמישה מטעני נפץ דרך שירות השילוח פדקס, והטמין עוד מטען שהופעל על ידי נצרת-חוט.