מוחמד בן סלמן, יורש העצר הסעודי, התרברב על כך שג'ארד קושנר, חתנו ויועצו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, נמצא "בכיסו" לאחר שהעביר לו מידע מסווג שיועד למנהיג האמריקאי, כך לפי "ביזנס אינסיידר".



לפי הדיווח, לקושנר הייתה נטייה לקרוא את התדרוכים היומיים של הנשיא, אשר כללו מידע מודעיני רגיש שאליו אמורה להיות גישה רק לטראמפ וליועציו הביטחוניים הבכירים ביותר.



מקורות מסרו כי לאחר הפגישה אמר סלמן למקורביו כי קושנר "שפך" בפניו שמות של בכירים בסעודיה המוגדרים כ"לא נאמנים" לנסיך. קושנר הכחיש את הטענות.



בחודש פברואר הורדה רמת הסיווג של קושנר, ושל יועצים נוספים בבית הלבן. לפני כן, הוא התעניין במיוחד במידע על המזרח התיכון. עד שלב זה רמת הסיווג של קושנר הייתה מוגדרת כ"רמת SCI", ראשי תיבות המייצגים מידע ממודר ורגיש ביותר, המגיע ממקורות מודיעיניים רגישים ביותר. ההחלטה התקבלה לאחר שבכיר בבית הלבן לשעבר, רוב פורטר, חשף כי עשרות מעוזרי הבית הלבן נחשפו למידע מסווג ביותר, למרות שלא היו להם אישורים לכך.



ואולם, יש לציין כי לנשיא טראמפ יש אפשרות להעניק לחתנו אישור סופי לגשת למידע, אך הוא אמר לאחר הפרסום כי ישאיר את ההחלטה בנושא לראש הסגל בבית הלבן. "אין לי ספק שג'ון קלי יקבל את ההחלטה הנכונה", אמר באותה עת הנשיא.



מטעם הבית הלבן לא נמסרה תגובה רשמית לידיעה. מזכירת העיתונות של הבית הלבן, שרה הק'קבי, אמרה בנושא כי "קושנר ימשיך לעשות את העבודה החשובה שהוא עושה מאז שהחל את תפקידו בממשל".