צעיר בן 19 נעצר היום (חמישי) בפולין, לאחר שעל פי החשד של המשטרה המקומית השתין סמוך לאנדרטה המרכזית במחנה ההשמדה אושוויץ, הממוקמת בין חורבותיהם של שני קרמטוריומים. על פי דיווח בתקשורת הפולנית, הצעיר נלקח לתחנת המשטרה ללא התנגדות מצדו, נחקר ושוחרר בסיום החקירה. 

מנהל המוזיאון באושוויץ, באטוש ברטיזל, זעם על המקרה ואמר כי אחת המדריכות שזיהתה את הנעשה פעלה במהירות והסגירה את הצעיר לידי המשטרה. ברטיזל ציין עוד כי הוא לא זוכר שישראלים ביצעו דבר דומה במחנה ההשמדה בעבר. האירוע מתרחש בתקופה רגישה ביחסי ישראל-פולין, בעיקר בכל הקשור לזכר השואה, וזאת בשל חקיקת חוק השואה בפולין, שאוסר על שימוש במונחים שמצביעים על אחריות פולנית לשואה.

כזכור, בחודש ינואר האחרון העבירה פולין חוק שמטיל עונש מאסר של עד שלוש שנים על מי שיאשים אותה באחריות לשואה, או ישתמש בביטוי "מחנות מוות פולנים". החוק עורר תרעומת בישראל, ואצל יהודי התפוצות, אשר ראו בו ניסיון להעלים את האחריות הפולנית לרצח יהודים והתעלמות מהאנטישמיות שהייתה במדינה באותה התקופה. לאחר המשבר הדיפלומטי, פולין הביעה נכונות לעבוד עם ישראל על יישומו, אך בו בזמן אישרה אותו, ואף הפעילה אותו נגד עיתון ארגנטיני.