היועץ לביטחון לאומי של נשיא ארה"ב, הגנרל הרברט מקמסטר עוזב את תפקידו. על פי הדיווח שפורסם הלילה (שישי) בניו יורק טיימס, הוא שוחח עם הנשיא מספר פעמים בתקופה האחרונה, על כך שהוא מעוניין לפרוש מהצבא. טראמפ אישר את הדיווח בטוויטר: "שמח להודיע כי החל מה-9 באפריל, ג'ון בולטון יהיה היועץ לביטחון לאומי החדש שלי. אני מודה לגנרל מקמסטר על שירותו ועל העבודה המסורה שעשה, והוא תמיד יישאר חברי הטוב".



מקמסטר מסר בתגובה לאחר הפרסום: "אחרי 34 שנים שבהן שירתתי את האומה שלנו, אני מבקש לפרוש מצבא ארצות הברית באופן רשמי בקיץ, וכך גם לסיים את עבודתי בשירות הציבורי. לאורך השנים היתה לי את הזכות לעבוד עם משרתי ציבור מסורים. אני מודה לנשיא דונלד טראמפ על כך שנתן לי את ההזדמנות לשרת אותו ואת האומה שלנו בתפקיד היועץ לבטחון לאומי".



שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "תודה לך גנרל מקמסטר על שירותך ונאמנותך למדינה. האומץ והמנהיגות שהפגנת היוו מקור השראה לכולנו. יותר מהכל, תודה על החברות שלך".



כזכור, רק בשבוע שעבר, מספר ימים אחרי פיטוריו של טילרסון מתפקיד מזכיר המדינה, דווח ב"וושינגטון פוסט" כי טראמפ דן במחליפיו האפשריים של הגנרל הפורש. השמועות על עזיבת מקמסטר התפשטו בממשל בשבועות האחרונים, אך בבית הלבן הכחישו את הדיווחים. לגנרל מקמסטר, ששימש בעבר כסגן מפקד פיקוד האימונים וההדרכה של צבא ארצות הברית, היו מחלוקות בעבר עם טראמפ על סוגיות נרחבות כמו איראן וסוריה.

כשבועיים לפני כן, דווח ברשת NBC כי בבית הלבן מתכוונים להחליף את היועץ לביטחון לאומי, הגנרל הרברט מקמאסטר, כבר בשבועות הקרובים. על פי הדיווח, מאחורי המהלך עומדים מזכיר ההגנה ג'יימס מאטיס וראש הסגל ג'ון קלי, כך טענו חמישה אנשים המעורים בפרטים.

כזכור, מקמאסטר הוא האדם השני המאייש את המשרה, מאז כניסתו של טראמפ לבית הלבן, בינואר בשנה שעברה. הוא נכנס לתפקידו בחודש פברואר 2017, שבוע אחרי התפטרותו המביכה של היועץ לביטחון לאומי, מייקל פלין. אחרי שקיים התייעצויות וראיונות עם המועמדים באחוזתו בפלורידה, החליט טראמפ כי מקמאסטר, מנהל הסוכנות הצבאית לשילוב יכולות לחימה שהשתתף במלחמות בעיראק ובאפגניסטן, הוא שימונה לתפקיד היועץ לביטחון לאומי, בעוד שהיועץ בפועל, קית' קלוג, ישוב לתפקיד ראש סגל המועצה לביטחון לאומי.

מקמאסטר הוא איש צבא וביטחון מוערך ביותר, שידוע בין היתר בגלל הביקורתיות הרבה שבה מחשבתו מתאפיינת. מבקרים כבר הצביעו על כך שהנטייה של מקמאסטר להטלת ספק בסמכויות עלולה ליצור התנגשויות מול הנשיא.