לאחר שיו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, איים בהטלת סנקציות חדשות על חמאס בעזה, אומרת הקהילה הבינלאומית שהיא תציל את עזה עם אבו מאזן, או בלעדיו. 


בכיר מהמערב סיפר לאתר הסעודי ״אילאף״ על ההחמרה במשבר ההומניטרי בעזה והאפשרות לקריסת התשתיות בעזה, השירותים והאזרחים עצמם. ההצהרה באה לאחר שאבו מאזן אמר שיטיל סנקציות נוספות על רצועת עזה עקב הקיפאון בפיוס הפלסטיני וניסיון ההתנקשות בראש הממשלה הפלסטיני רמי חמדאללה עשרה ימים ברצועת עזה, כמו גם המחלוקות עם חמאס על העברת השליטה והכוח ברצועה לידי הרש"פ.

אבו מאזן מתכוון להקפיא את חשבונותיהם של מקורבי חמאס, למנוע את יציאתם של אנשי עסקים מעזה לגדה המערבית, להפחית את תשלום החשמל ולהפסיק את תשלומי המשכורות לפקידים, עובדי האבטחה והמשטרה שמונו ע"י חמאס. זאת בנוסף להפחתת התמיכה בבתי החולים, ארגוני הבריאות ברצועה ועתיד להפחית כ-120 מגה וואט חשמל, עתיד להפסיק לשלם את מיסי המים וכל זאת תחת הכותרת "חמאס הוא ראש המוסדות האלה, אך משקיע את הכספים שהוקצו למטרות אלה בתנועתו".


בפועל, תחת רשימת הסנקציות הללו קריסתה של עזה תהיה מהירה ובלתי נמנעת, אומר הבכיר המערבי.

מספר נציגים של הקהילה הבינלאומית נפגשו לאחרונה בבריסל והחליטו לפעול בכל הדרכים להצלת עזה מקריסה. הבכיר אמר, כי הקהילה הבינלאומית הודיעה ליו"ר הרשות הפלסטינית שתציל את עזה מפני קריסה איתו או בלעדיו. ועדה בינלאומית הוקמה והחלה לקבוע את התנאים להעברת כספי חירום וסיוע בהול לרצועת עזה. בוועדה לוקחים חלק מספר מדינות וביניהן גם מצרים, ישראל, קטאר ואיחוד האמירויות.