ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף (שבת) את החלטת מועצת זכויות האדם של האו"ם, וזאת בעקבות שורת גינויים שיצאו מן המועצה כלפי ישראל, כאשר רק אתמול אושרו חמש הצעות גינוי נגד המדינה בשל היחס של ישראל כלפי הפלסטינים ובשל הנוכחות הישראלית ברמת הגולן, שאותה מגדירה המועצה כשטח כבוש. במקביל לכך, המועצה החליטה לגנות את איראן, סוריה וקוריאה הצפונית בהחלטה אחת בלבד כל אחת. הוא תקף את הארגון ואמר: "עוד החלטות מנותקות מהמציאות של קרקס האבסורד שנקרא מועצת זכויות האדם. הגיע הזמן שישנו את השם ל"מועצה להחלטות נגד הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון".

שר הביטחון אביגדור ליברמן, התייחס להחלטה וסיפר כי בתקופתו כשר החוץ, גם הוא ניסה להוציא את ישראל מהמועצה, ועל ישראל להמשיך לפעול בכיוון זה. "אין לישראל מה לחפש במועצת זכויות האדם של האו"ם", אמר שר הביטחון והוסיף, "בעבר כשהייתי שר החוץ הובלתי החלטה לעזוב את המועצה אך לצערי כשסיימתי חזרנו לשם. הישיבה שלנו שם נותנת לגיטימציה להחלטות האנטישמיות והפארסה חייבת להיפסק".

שגריר ישראל באו"ם דני דנון התייחס להחלטות שהתקבלו ואמר כי "מועצת זכויות האדם הפכה לגוף הזוי ומנותק מהמציאות, שבמקום להתעסק במאורעות בסוריה - מעביר חמש החלטות על ישראל". הוא הוסיף בראיון בגלי צה"ל: "שגרירת ארצות הברית באו"ם אמרה שהם שוקלים את הישארותם במועצה, אנחנו לא אומרים להם מה לעשות, אבל אנחנו אומרים שאין היגיון בלתת לארגון הזה לגיטימציה".

מוקדם יותר, חבר הכנסת יאיר לפיד התייחס להחלטה,וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "הגיע הזמן שארה"ב וישראל יעזבו את מועצת זכויות הטרוריסטים של האו"ם יחד עם המימון", תוך שהוא מצרף תמונה מהפגנה שהתקיימה ב-2016 מול מבנה המועצה באותו נושא ומציין כי מאז "כלום לא השתנה".


ניקי היילי: "מועצה מטופשת"

שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי גינתה את מועצת זכויות האדםשל הארגון וכינתה את חברותיה "טיפשות". בהצהרה שנמסרה לאחר ישיבת המועצה, השגרירה האמריקאית ציינה כי הגוף אימץ רק החלטה אחת בכל מקרה נגד קוריאה הצפונית, איראן וסוריה. "כאשר מועצת זכויות האדם מתייחסת לישראל גרוע יותר מלקוריאה הצפונית, איראן וסוריה, זו המועצה עצמה שהיא מטופשת ולא ראויה לשמה", אמרה היילי.

"הגיע הזמן שמדינות שיודעות זאת לדרוש שינויים. מדינות רבות מסכימות כי האג'נדה של המועצה מוטה נגד ישראל אך מעטות מוכנות להילחם נגד זה. כאשר זה קורה, כמו היום, המועצה נכשלת במילוי משימתה לשמור על זכויות האדם ברחבי העולם". היילי הזהירה כי ארצות הברית עדיין שוקלת האם להישאר בגוף וציינה כי ההחלטות מהוות מכה ל"אמינותו". 
 
אחת מההחלטות שאושרו בבניין האו"ם בז'נבה שבשווייץ קראה להפסקת כל מכירות הנשק לישראל. 27 מדינות הצביעו בעד ורק 4 התנגדו. 15 מדינות נמנעו. החלטה נוספת שאושרה קראה לישראל לסגת מרמת הגולן. החלטה זו אושרה ברוב של 25 מדינות בעד מול 7 נגד. 14 מדינות נמנעו. ההחלטות הנוספות שאושרו קראו לישראל לסגת לקווי 67', להפסיק את הבנייה בהתנחלויות ולהפסיק את "הפרת זכויות האדם" של הפלסטינים.