העיתון "אל-קודס אל-ערבי", היוצא לאור בלונדון, דיווח הבוקר (ראשון) כי סוריה הקימה מתקן להעשרת אורניום באזור אל-קוסייר בפרברי חומס, במרחק של כשני קילומטרים מגבול לבנון. על פי הדיווח, שמסתמך על דבריהם של גורמי אופוזיציה סורים, יחידה מיוחדת של הופקדה על השמירה על המתקן, שמתופעל ומנוהל על ידי מומחים איראנים וצפון קוריאניים. העיתון ציטט את פאתח חסון, מנהיג תנועת מורדים באזור חומס שנקראת "תנועת שחרור המולדת". 

על פי ההערכות, מוטות אורניום הועברו למפעל בשנת 2007, לאחר שישראל השמידה את הכור בדיר א-זור. חסון אמר לעיתון כי הכור שייך לארמון הנשיאות שמפקח עליו, וכי כל הפעילות בו נעשית בצורה דיסקרטית, בדומה לפעילות בבסיסים הסורים שמייצרים נשק להשמדה המונית. עוד מסר כי "מה שבטוח, שאסד ערך ביקור בכור הזה לפני פרוץ מלחמת האזרחים". 
לדבריו, חיזבאללה הקים בתוך סוריה מרכזים מרכזים רבים, בתוך מערות, שבהם מייצרים סוגים שונים של נשק, בהם נשק להשמדה המונית. הוא טען כי במרכז מתבצעת פעילות הגרעין של איראן. מפקד המורדים הוסיף כי תיק מלא ראיות ועדויות על הכורים והבסיסים המדוברים, הועברו לוועדה הבינלאומית העצמאית, החוקרת את סוריה". 

בתוך כך יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמן אמר לוושינגטון פוסט כי המדינה מחזיקה בחמישה אחוזים מהאורניום הטבעי שנמצא בעולם. הוא הוסיף כי "אי שימוש באורניום שלנו דומה לכך שאנחנו מוותרים על הנפט".