יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן העניק אתמול לחבר הפרלמנט יחיא א-סעוד, יו"ר ועדת ירושלים בפרלמנט הירדני, "עיטור מדינת פלסטין". א-סעוד מוכר לציבור הישראלי כמי שהזמין את חבר הכנסת אורן חזן לעימות פיזי על גשר אלנבי. המנהיג הפלסטיני אירח את חבר הפרלמנט במקום מושבו ברבת עמון, והעניק לו עיטור על "תפקידו הלאומי בשירות האומה הערבית, ובראשה הסוגיה הפלסטינית, וכן בחיזוק יחסי האחווה בין העמים הפלסטיני והירדני".



א-סעוד הודה לאבו מאזן, והדגיש כי "העיטור הוא לכל חברי הפרלמנט הירדני תחת הנהגתו של המלך עבדאללה". לדבריו, "ועדת ירושלים בפרלמנט תמשיך לפעול ולתמוך בעם הפלסטיני, תוך עידוד האחווה בין שני העמים".



מח"כ חזן נמסר בתגובה להחלטת אבו מאזן, כי "מסתבר שלא רק אצל יולי אדלשטיין מעניקים פרסים ומדליות גבורה למי שמתנגד ל'אורן חזן' ודעותיו (ובעצם לכולנו) אלא גם אצל אבו מאזן. אבו עכבר אינו יודע כיצד להתמודד עמי, ולכן מנסה לגרום לי לתחושת כעס ופחד באמצעות הכרזה עליי כפרסונה נון גראטה, כינוס מסיבות עיתונאים שבהן מאיימים על חיי בעקבות עלייתי לאוטובוס המחבלים וכעת מתן פרס לבריון שניסה להלך עליי אימים. התוצאה היא כמובן הפוכה: הדבר רק מעורר אצלי גיחוך".



הוא הוסיף כי "כך או כך, גם חמאס וגם אבו עכבר ברש"פ כבר מבינים שאני מהווה עבורם בעיה שכן אני מבין את הראש המטונף שלהם ואין לי כוונה לוותר - איתם אני מוכן לפתור את הבעיות רק בכוח!".



"אם הוא גבר שיבוא לפגוש אותי בגשר", אמר בזעם חבר הפרלמנט הירדני ב-31 ביולי 2017, בעקבות ציוץ בטוויטר שכתב ח"כ חזן לאחר פיגוע בעמאן, והתגובה לאמירה מעוררת המחלוקת לא איחרה לבוא.



ח"כ חזן מצדו צייץ בתגובה בטוויטר: "אני נענה להזמנתו של חבר הפרלמנט הירדני לפגישה על הגשר. אגיע לגשר אלנבי לשיחה בגובה העיניים. יש לי הצעה שלא יוכל לסרב לה". חזן הוסיף כי תיאם את בואו עם גורמי הביטחון. "אני לא אחצה את הגשר לירדן אבל אנסה לארגן פגישה בתוך המעבר", הוסיף.



זעמו של יחיא סעיד יצא בעקבות ציוץ בטוויטר שכתב חזן בו כתב: "נראה ששכנינו ממזרח לירדן, אלו שאנו משקים וגם שומרים להם על הישבן יומם ולילה, צריכים קצת חינוך מחדש. זה מתחיל להרגיש כמו שלום ולא להתראות".



ואולם, הפגישה בין השניים לא יצאה לפועל בסופו של דבר, לאחר שחזן נענה לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו שלא לקיים את הפגישה. את הבקשה העביר ראש הסגל של רה"מ, יואב הורוביץ.



חזן, שכבר הגיע אז לגשר המחבר בין ישראל לירדן, אמר לכתבים שהיו שם: "נתבקשתי על ידי ראש הממשלה שלא לקיים את הפגישה. נדחה את הפגישה להזדמנות אחרת. נמשיך זאת בהזדמנות אחרת בשיתוף עם משרד החוץ".



"אני איש של אמת", אמר באותה עת חזן, אבל אנחנו מכבדים את השליחות שאנחנו מקיימים. יש פה עניין דיפלומטי. בסופו של יום צריך לזכור שירדן היא פלסטין ופלסטין היא ירדן. נצטרך כולנו להתאזר בסבלנות. לבקשת רה"מ אני מסיים עם הסיפור הזה כרגע".