מנהל המרכז לאתיקה ממשלתית בארצות הברית הודיע הבוקר (שלישי) במכתב ששלח לחבר בבית הנבחרים כי היועצים המשפטיים בבית הלבן בודקים האם חתנו ויועצו של נשיא ארצות הברית, ג'ראד קושנר הפר חוק כלשהו, לאחר שנפגש בבית הלבן עם נציגי חברות שהלוו כספים רבים לעסקים של משפחתו. על פי הדיווח שפורסם לראשונה בוול סטריט ג'ורנל, מנהל המרכז, דוד אפול כתב: "דנתי בעניין עם גורמים משפטיים בבית הלבן כדי לוודא שהם אכן החלו בתהליך של בדיקת העובדות, במטרה לקבוע האם בוצעה הפרה של חוק או תקנה, והאם יש צורך בהליכים נוספים כדי למנוע הפרות עתידיות".



כזכור, בחודש שעבר הורדה במפתיע רמת הסיווג של קושנר, מה שימנע ממנו גישה למסמכים רגישים ביותר, כך מסר בכיר בארה"ב ל"פוליטיקו". מלבד קושנר, שרמת הסיווג שלו הייתה הגבוהה ביותר, כל העוזרים בבית הלבן ייאלצו להתמודד עם הורדה ברמת הסיווג שלהם. 

עד כה רמת הסיווג של קושנר הייתה מוגדרת כ"רמת SCI", ראשי תיבות המייצגים מידע ממודר ורגיש ביותר, המגיע ממקורות מודיעיניים רגישים ביותר. ההחלטה התקבלה לאחר שבכיר בבית הלבן לשעבר, רוב פורטר, חשף כי עשרות מעוזרי הבית הלבן נחשפו למידע מסווג ביותר, למרות שלא היו להם אישורים לכך. 

ואולם, יש לציין כי לנשיא טראמפ יש אפשרות להעניק לחתנו אישור סופי לגשת למידע, אך הוא אמר שהוא ישאיר את ההחלטה בנושא לראש הסגל בבית הלבן. "אין לי ספק שג'ון קלי יקבל את ההחלטה הנכונה", אמר אז. מטעם הבית הלבן לא נמסרה תגובה רשמית לידיעה. מזכירת העיתונות של הבית הלבן, שרה הק'קבי, אמרה בנושא כי "קושנר ימשיך לעשות את העבודה החשובה שהוא עושה מאז שהחל את תפקידו בממשל".