אלפי מפגינים רוסים מהעיר קמרובו בסיביר הגיעו היום (שלישי) להפגנה ספונטנית נגד הרשויות בעיר בעקבות אסון השריפה בקניון שגבתה את חייהם של 64 בני אדם, בהם 41 ילדים. התושבים התאספו אחרי שנודע כי ייתכן שיש לפחות 400 קורבנות בשריפה. הרשויות לא ממהרות לפרסם את המספר האמיתי של הקורבנות מחשש לזעם גדול בעיר ומהומות שיגרמו לפאניקה ויביאו לקורבנות נוספים. "פראבדה" הרוסי פרסם את השמות של כל הקורבנות, כולל הילדים והגילאים שלהם.



תושבי קמרובו התאספו בעצרת בכיכר המרכזית של העיר הסיבירית בדרישה לחקור את הטרגדיה שאירעה במרכז הקניות "חורף שרי". המפגינים דורשים להביא לדין את המושל האזורי, ולדימיר צ'רנוב, ולפטר את אנשי הממשל של העיר. המפגינים גם דורשים לפרסם את המספר האמיתי של הקורבנות ולחקור את הטרגדיה בצורה שקופה. משתתפי ההפגנה גם עשו רשימות משלהם והגיעו ל-80 קורבנות כשחלק מהאנשים נעדרים ולכן יש אפשרות שמתו בשריפה. המפגינים טענו כי ראו שמאות קברים חדשים הוכנו בבית העלמין בעיר.



צ'רנוב עצמו הגיע להפגנה ודחה את הטענות על מאות הרוגים. הוא אף הודיע כי הוא מוכן להתפטר מתפקידו אם זה מה שהציבור רוצה. 



אזור קמרובו הכריז על שלושה ימי אבל, אבל ברחבי רוסיה לא התייחסו לאסון בצורה רצינית ולא הוכרז שום יום אבל. היו אזורים אחדים שהצטרפו לימי האבל בצורה ספונטנית. הנשיא ולדימיר פוטין הגיע היום לקמרובו, שם הניח פרחים על האנדרטה הספונטנית ליד הקניון השרוף. לדברי הנשיא הרוסי, האסון הוא תוצאה של רשלנות פושעת וחפיפניקיות. פוטין גם שוחח עם כמה אנשים שאושפזו בעקבות השריפה וקיים פגישה מיוחדת עם פקידי המנהל האזורי. "איך דבר כזה קורה? מה הסיבה?" אמר פוטין בפגישה, וזעם על העובדה כי ראש העיר של קמרובו לא השתתף בה.



פוטין נתקל בקבוצה של אנשים שהגיעו לחדר המתים כדי להשוות את מספר הקורבנות עם המידע הרשמי שנמסר על ידי הרשויות. הנשיא הבטיח שכל האשמים בטרגדיה הנוראה ייענשו. "יש פה קבוצה של 100 חוקרים שעובדים עם ראש ועדת החקירה, אפילו אין ספק - כל האשמים ייענשו", אמר. הנשיא גם אמר כי אין טעם לעשות ספירות נפרדות וייעץ לכולם לא להסתמך על הרשתות החברתיות ולחכות לנתונים רשמיים.