למרות ששמו לא נכלל ברשימת המועמדים לנשיאות מצריים, זכה שחקנה המצרי של הקבוצה, מוחמד סלאח, במקום השני בבחירות לנשיאות, כאשר מעל למיליון מצרים מחקו את שמותיהם של שני המועמדים לנשיאות וכתבו את שמו של מלך השערים של הליגה האנגלית במקום, כך פורסם היום (שבת) בתקשורת המקומית.



בבחירות לנשיאות זכה, כידוע, הנשיא המכהן עבד אל-פתאח א-סיסי ב-96% מקולות המצביעים, כשאחריו, כאמור, דורג כוכב הכדורגל והנבחרת הלאומית, בעוד שלמקום השלישי הגיע המועמד מוסטפא מוסא מוסטפא.



העיתון הבריטי "האקונומיסט" דיווח כי סלאח זכה ביותר ממיליון קולות, כאשר המצביעים ציירו "איקס" על שמותיהם של שני המועמדים לנשיאות, ובחרו בו למרות שהוא לא מועמד.



שלטי תמיכה בא-סיסי לקראת הבחירות. צילום: רויטרס
שלטי תמיכה בא-סיסי לקראת הבחירות. צילום: רויטרס



כזכור, שיעור המצביעים גרם לאכזבה בקרב השלטונות בארץ הנילוס, זאת מאחר שלמרות מבצע גיוס המצביעים המסיבי, שכלל גם קרנבל ריקודים ושירים במחוזות רבים, רק 34.2% ניגשו לקלפיות, כך דווח בעיתון אל-אהראם.



רוב המצביעים היו מבוגרים, כאשר מרבית הצעירים לא הגיעו להצביע בבחירות שהוכרעו מראש, זאת לאחר שכל המועמדים הפוטנציאלים להתמודדות אמיתית על התפקיד הורחקו מן המירוץ. "הבחירות לא ענו על הציפיות של הצעירים", כתבו פעילים ברשתות החברתיות. "לא מוכנים להשתתף בהצגה", הוסיפו אחרים.



על פי הדיווחים במדינה, מספר הקולות הכשרים הגיע ל-23 מיליון מתוך 25 מיליון שהצביעו בפועל בשלושת ימי הבחירות. מספר בעלי זכות ההצבעה היה 60 מיליון.