נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום (רביעי) כי ארגון "המדינה האסלאמית" הובס בסוריה, אך כי הוא משמר יכולת הרסנית ומסוגל לתקוף מדינות מסביב לעולם. "זה ברור כי למרות המצב הצבאי, ארגון הטרור הזה משמר פוטנציאל הרסני משמעותי, ואת היכולת לשנות את הטקטיקה שלו במהירות ולתקוף מדינות ואזורים ברחבי העולם", אמר פוטין, לפי דיווח של סוכנות הידיעות אינטרפאקס. 

הנשיא הרוסי הכריז על ניצחון במלחמת האזרחים בסוריה במהלך ביקור פתע שערך במדינה בדצמבר, והורה על נסיגת כוחותיו מהמדינה. "משימת הלחימה בבנדיטים החמושים כאן בסוריה, משימה שהיה חיוני לפתור באמצעות שימוש משמעותי בכוח מזוין, נפתרה ונפתרה באופן מעולה", הכריז פוטין, "אם טרוריסטים ירימו את ראשיהם בסוריה, רוסיה תכה בהם בעוצמה". הוא הוסיף כי רוסיה תשאיר כוחות בבסיס האוויר חמיימים ובנמל הימי הסורי טרטוס.  



כזכור, לפני כשבועיים, חמוש התומך בארגון "המדינה האסלאמית" לכד בני ערובה בסופרמרקט בעיר טרב שבצרפת, הרג ארבעה בני אדם, בהם קצין משטרה, והביא לפציעתם של 12 אחרים. האירוע הסתיים כאשר פרצו כוחות הביטחון המקומיים למתחם המזון וחיסלו את התוקף. ארגון דאעש נטל אחריות על המתקפה.



נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נואם בפני החיילים שחזרו מסוריה. צילום: רויטרס
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נואם בפני החיילים שחזרו מסוריה. צילום: רויטרס