צוותו של התובע הכללי האמריקאי, רוברט מולר, ביצע צעד יוצא דופן במהלך חקירת מעורבות רוסיה בבחירות 2016 בארה"ב, כשתחקר אוליגרכים רוסים שטיילו במדינה, ואף עצר לפחות אחד מהם וביצע חיפוש במכשירים האלקטרוניים שלו כאשר המטוס הפרטי שלו נחת בשדה תעופה באזור ניו יורק, כך על פי מקורות המעורים בפרטים שצוטטו הבוקר (חמישי) ב-CNN. 



אוליגרך רוסי נוסף נעצר, כלל הנראה, במהלך נסיעתו לאמריקה, אם כי לא ברור אם הוא עבר חיפוש דומה. מלבד זאת, כך על פי הדיווח, צוותו של מולר ערך חקירה לא רשמית לאוליגרך רוסי שלישי שלא ביקר לאחרונה בארה"ב.



מה שמשותף לכל המקרים, לפי הבכירים שצוטטו ברשת האמריקאית, הוא התעניינותם של החוקרים בתרומות כספיות שהעבירו הנחקרים במישרין או בעקיפין לקמפיין הבחירות של הנשיא דונלד טראמפ.



מהדיווח עולה כי צוותו של מולר החליט להתמקד בזרימה הפוטנציאלית של כסף מרוסיה לבחירות בארה"ב, זאת כחלק מהחקירה הנרחבת של הפרשה. המקורות לא חשפו את שמות האוליגרכים.



הגישה לאוליגרכים הרוסים בשבועות האחרונים עשויה להעיד על כך שצוותו של התובע הכללי כבר הצליח להשיג מסמכים משמעותיים שיכולים לקדם את החקירה.



תחום אחד שנבדק, אמרו המקורות, הוא השקעת הרוסים בחברות וההשערה שיש ועדות פוליטיות שנרתמו לקמפיין. על פי השערה אחרת, מולר ביקש לבחון האם הרוסים השתמשו באמריקאים בעלי אזרחות ככלי שבאמצעותו יוכלו להעביר את הכספים לקמפיין הבחירות של טראמפ. יש לציין כי על פי החוק האמריקאי, לאזרחים זרים אסור לתרום כספים למימון קמפיינים פוליטיים בארה"ב.