סרגיי סקריפל, המרגל הרוסי לשעבר שהורעל על אדמת בריטניה, ככל הנראה על ידי גורמים רוסים, יצא מכלל סכנה, כך דווח הערב (שישי) ב"גרדיאן" הבריטי.


חודש לאחר שהתמוטט יחד עם בתו יוליה, על ספסל בסליסבורי, צוות בית החולים שבו טופל הודיע כי השניים מתאוששים וכי חל שיפור ניכר במצבם. בבריטניה מקווים כעת שהשניים יוכלו לשפוך אור על מה שהתרחש באותו יום, שבו הותקפו בגז עצבים.



ד"ר כריסטין בלנשרד מבית החולים המחוזי של סולסברי אמרה כי מצבה של יוליה סקריפל משתפר מדי יום וכי היא צפויה לעזוב את המרכז הרפואי בקרוב. "אני רוצה גם לעדכן על מצבו של אביה, סרגיי. הוא מגיב היטב לטיפול, מצבו משתפר והוא כבר לא במצב קריטי", הוסיפה.



דובר משרד החוץ של בריטניה ציין כי הממשלה מרוצה מכך שמצבם השתפר, אך הוסיף: "צריך להבהיר שמדובר פה בניסיון לרצח באמצעות נשק כימי לא חוקי, שרוסיה מחזיקה בו".



במקביל, ארה"ב החליטה היום להטיל על 17 בכירים ואוליגרכים רוסים המקורבים לנשיא הרוסי ולדימיר פוטין, זאת, בין היתר, על רקע הרעלתם של המרגל ובתו. בבית הלבן הסבירו כי "הסיבה למהלך היא הניסיון התוקפני של רוסיה לערער את היציבות במדינות המערב". 



לפני כשבוע בלבד הודיעה רוסיה כי בכוונתה לגרש 60 דיפלומטית אמריקאים ולסגור את הקונסוליה האמריקאית בסנט פטרבורג, וזאת בתגובה לצעדים דומים שביצעה ארה"ב לפני כן בעקבות הרעלת סקריפל. שר החוץ הרוסי, סרגי לברוב הודיע על הצעדים האלו אחרי שיחת נזיפה שערך סגן שר החוץ סרגיי ריאבקוב לשגריר האמריקאי במוסקבה.



הצעדים הרוסים אירעו לאחר גירוש של יותר מ-140 דיפלומטים רוסים מ-24 מדינות. בין השאר, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע על גירוש 60 דיפלומטים וכן על סגירת הקונסוליה בסיאטל. בין המגורשים 12 קציני מודיעין רוסים מהקונסוליה בניו יורק. גורם בממשל האמריקאי אמר כי הפעילות המודיעינית הרוסית בארצות הברית נהייתה יותר יותר אגרסיבית.