ראש הממשלה בנימין נתניהו לא הצליח לשכנע את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לשנות את החלטתו לסגת מסוריה, כך דווח הערב (ראשון) בערוץ עשר. השיחה נכשלה, לפי גורם ישראלי שמעורה בפרטי השיחה, ונתניהו לא הצליח להשפיע על טראמפ לגבי כוונתו להוציא את הכוחות האמריקאים מסוריה. נתניהו יזם את השיחה ואפילו היועצים של ראש הממשלה ביקשו מהבית הלבן לקיים את השיחה בדחיפות כבר ביום שלישי שעבר, מפני שהם ידעו שטראמפ אמור להיפגש עם היועצים הבכירים שלו ולדון בגיבוש המדיניות.

הגורם הישראלי אמר כי הפגישה התקיימה מאוחר מדי והנשיא האמריקאי אמר לנתניהו כי הוא כבר קיבלה החלטה בעניין, והשאלה אינה אם ייצא מסוריה אלא מתי - ככל הנראה בעוד חודשים לא ארוכים. ישנו תסכול גדול בישראל מהמדיניות האמריקאית הזאת. במערכת הביטחון ובמערכת המדינית אומרים כי "אנחנו לבד בסוריה". ממשרד ראש הממשלה מסרו כי "מדובר בפרשנות של מי שלא הבין את אופי השיחה בנין נתניהו וטראמפ ואת טיב היחסים ביניהם".  

כזכור, טראמפ אמר בשבוע שעבר כי בכוונתו להוציא את הכוחות האמריקאים מסוריה בקרוב, וזאת לאחר שארגון המדינה האסלאמית הובס. "אנחנו מביסים את דאעש, ונצא מסוריה בקרוב, ניתן לאחרים לטפל בה", אמר טראמפ והסביר, "בקרוב 100% מאדמות הח'ליפות יוחזרו". במהלך קמפיין הבחירות שלו, טראמפ קרא לסיום המעורבות האמריקאית בעולם המוסלמי.

כלי ממוגן של צבא ארה"ב בסוריה. צילום: רויטרס
כלי ממוגן של צבא ארה"ב בסוריה. צילום: רויטרס