צבא רוסיה הפנה הבוקר (שני) אצבע מאשימה לעבר ישראל בעקבות תקיפת בסיס חיל האוויר הסורי T-4 באזור חומס. בהודעה שפרסם הצבא נאמר כי שני מטוסים ישראלים שיגרו שמונה טילים לעבר הבסיס הסורי, וכי מערכת ההגנה האווירית הסורית יירטה חמישה מהם מקור בצבא סוריה הוסיף לסוכנות הידיעות סנא כי מטוסי F-15 שפעלו בשמי לבנון ביצעו את התקיפה.



לאחר התקיפה, דיווחה התקשורת הרוסית על שיחה בין מוסקבה וירושלים, בה דרש הקרמלין תשובה בדבר התקיפה שהתפרשה, לדבריהם, "כאקט של תוקפנות". על פי מומחים רוסים, התקיפה הישראלית בסוריה התרחשה בתיאום עם הממשל בוושינגטון: "ישראל פעלה בצורה פחדנית", טענו המומחים, "בצורה התואמת את ההתנהגות האמריקנית שעושה הכל על מנת להימנע מעימות עם הרוסים".



כזכור, במהלך הלילה הותקף בסיס חיל האוויר הסורי שבשליטת צבא אסד, ועל פי מקורות באופוזיציה הסורית, בתקיפה נהרגו 14 בני אדם, בהם גם איראנים. בסיס T-4 הוא בסיס חיל האוויר הסורי, שמוצבים בו גם חיילים איראנים, וממנו המריא המל"ט האיראני שיורט בשטח ישראל בתחילת חודש פברואר, ולאחר מכן הופצץ הבסיס.



בפנטגון הגיבו לדיווחים ואמרו כי ארה"ב לא ביצעה תקיפה, אך "הם ממשיכים לעקוב אחר המצב מקרוב", וציינו כי יש לבוא חשבון באמצעים דיפלומטיים עם מי שמשתמש בנשק כימי בסוריה. בכירים סורים אמרו לרשת אל-ערביה כי ישראל אחראית לתקיפה. חיל האוויר תקף כבר לפני כחודשיים את הבסיס שהופצץ הלילה. בתוך כך, גורמים אמריקאים בכירים אמרו הלילה כי ההערכה בקרב הממשל בארצות הברית היא שנעשה שימוש בנשק כימי בתקיפה שבוצעה בשבת בעיר דומא.



לפני כן, עשרות בני אדם נהרגו שלשום בלילה במתקפה כימית של משטר בשאר אסד על דומא, פרבר בדמשק. כך דיווח ארגון אל־מרסד, מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם היושב בלונדון, בהסתמך על דיווחים של פעילי אופוזיציה. המשטר הסורי מכחיש את הדברים וטוען כי כבר השמיד את כל מצבורי הנשק הכימי שהיו ברשותו.
 בקרב ההרוגים ילדים ונשים, שחלקם נחנקו למוות אף ששהו במקלטים ובמרתפים מחשש שייפגעו בהפצצות. עוד כאלף איש נפגעו משאיפת גזים רעילים. דומא היא המעוז האחרון של ארגון המורדים ג'יש אל־אסלאם הפועל מאל־ע'וטה המזרחית, והמשטר עושה הכל כדי לכבוש אותו מחדש. ארגון הקסדות הלבנות, המשמר האזרחי הפעיל בפרברי דמשק, דיווח כי המשטר הפגיז את האזור בעשרות חביות נפץ שהכילו גז רעיל, מה שגרם לפחות ל־81 הרוגים, בהם נשים וילדים, ולמאות נפגעים. "לא יכולנו לספור את הגופות", נכתב בעמוד הרשמי של הארגון בפייסבוק. 
 בחלק מהדיווחים נאמר כי נעשה שימוש בגז כלור, שהביא להרג משפחות שלמות. אולם על פי דיווחים ברשתות הערביות, המתבססים על גורמים בתחום הרפואה, במתקפה הכימית נעשה שימוש בגז סארין. אותם מקורות הוסיפו כי חייהם של יותר מאלף איש בסכנה, אם לא יוכנס סיוע רפואי דחוף לאזור, משום שבית החולים הופגז לפני כמה ימים. משטר אסד מכחיש את הדיווחים האלה. גורם סורי רשמי מסר כי מדובר בהצגה של ארגוני המורדים, וכי הצבא הסורי, שמשיג התקדמות בלחימה בשטח, אינו זקוק כלל להפעלת החומרים הכימיים שנטען כי הוא עושה בהם שימוש.
 בחודש האחרון טענו מוסקבה ודמשק כי על פי מידע שבידיהן, המורדים עומדים להשתמש בנשק כימי כדי להאשים את כוחות המשטר באחריות למעשה ועל ידי כך להביא ללחץ בינלאומי על הממשלה בדמשק. מנגד באופוזיציה האשימו את הקהילה הבינלאומית באוזלת יד לנוכח מעלליו של המשטר הסורי. הם קראו לידידי העם הסורי לפעול להפסקת הזוועות בארצם.
 בסוף השבוע התפוצץ המשא ומתן שהתנהל בין רוסיה לארגון המורדים ג'יש אל־אסלאם, שאנשיו פועלים בדומא. ככל הנראה ביקשו אנשי הארגון להמשיך ולפעול כמיליציה בחסות המשטר, ומשנדחו התנאים שהציבו, חידש צבא אסד חידש את המתקפה באזור. מוחמד עלוש, בכיר בארגון המורדים, טען כי משטרו של אסד השתמש בגז מסוג חדש. "אסד מבקש לעשות טרנספר לתושבים בדומא, או להשמידם בגז", אמר לרשת אל־ערביה.
 באפריל 2017 נהרגו 100 בני אדם בתקיפה מידי המשטר הסורי, שבה הוטלו פצצות שהכילו את גז העצבים סארין על העיירה חאן שיחון שבמחוז אידליב בצפון־מערב המדינה. עשרות ילדים נהרגו במתקפה. תמונותיהם המזוויעות ששודרו ברחבי העולם הניעו את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ להורות על מתקפת טילי שיוט נגד משטר אסד. הממשל האמריקאי איים אז כי כל שימוש נוסף בנשק כימי בסוריה יגרור תגובה צבאית מצד וושינגטון.