נשיא איראן, חסן רוחאני, אמר היום (שני) כי "מי שיפרק את הסכם הגרעין – יתחרט על כך". רוחאני הוסיף, בנאום שנשא בטהראן לרגל "יום הטכנולוגיה הגרעינית", כי "הדיפלומטיה האיראנית והפעילות הגרעינית הם שני פנים למטבע אחד", וכי "אחת המטרות שלנו היא להרים את רמת היכולות הלאומיות שלנו, אך זה לא אומר שאנחנו מאיימים או תוקפים איש. הטילים והנשק שלנו לא מופנה כלפי שכנינו, אלא להגנה עצמית בלבד".
 
לדבריו, איראן הוכיחה שהיא מסוגלת לנהל משא ומתן עם המעצמות. "אנחנו חייבים להוביל בכל התחומים, כולל הצבאיים, התרבותיים והמדעיים", הוסיף. "העולם ער לסיוע שלנו לעמי האזור נגד הטרור". נשיא איראן הדגיש כי "העם האיראני לא יוותר על הישגיו הטכנולוגיים והגרעיניים, מאחר ואנחנו צריכים את הטכנולוגיה הגרעינית לצורכי המדע. אנחנו על דרך זו, ולא נחזור בנו".
 
רוחאני התייחס למאמצים של ישראל ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לבטל את הסכם הגרעין. "איראן הדגישה כי ההסכם הגרעיני הביא לרווחים לכל הצדדים", אמר הנשיא האיראני. "הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ מנסה זה 15 חודשים לבטל את הסכם הגרעין. הם בזבזו מיליונים כדי להרוס את הסכם הגרעין, אך לא הצליחו. אם יחזרו בהם מההסכם, עליהם לשלם מחיר. הם יתחרטו אם יפרקו את ההסכם, כאשר האיראנים ינצחו בדעת הקהל הבינלאומית". נשיא איראן חנך 83 פרויקטים גרעיניים בארצו, והורה להעביר את "העוגה הצהובה" ממאגר ארדקאן במחוז יאזד, כדי להפעיל את הכור הגרעיני באספהאן.

כור המים הכבדים באראק, איראן. צילום: רויטרס
כור המים הכבדים באראק, איראן. צילום: רויטרס