אמנם מטוסים אמריקאים לא תקפו מטרות בדמשק, וספינות הצי האמריקאי לא שיגרו טילי טומהוק, המתח בעקבות התקיפה הכימית שביצע משטר אסד בעיר דומא נמשך. שגריר רוסיה בלבנון הגיב הלילה (רביעי) לאפשרות של תקיפה אמריקאית נגד בת חסותה של מוסקבה, ואיים כי אם ארה"ב תפעל צבאית נגד סוריה, הצבא הרוסי יירט את הטילים האמריקאים, ואולי אף יפגע במשגרים. בנוסף לכך, נפוצו שמועות כי נשיא סוריה, בשאר אל אסד עזב את דמשק בליווי שיירה צבאית רוסית ונמצא בביירות בירת לבנון, אך לדיווחים אלה לא היה אימות רשמי.



במקביל לכך, סוכנות יורו קונטרול, סוכנות הבקרה האווירית הפאן-אירופית הזהירה חברות תעופה, וביקשה מהן לנהוג בזהירות באזור ב-72 השעות הקרוסות, וזאת מחשש לשיגור של טילי שיוט או טילי קרקע-אוויר במהלך עימות אפשרי, וכן שיבושים אפשריים בתקשורת האלקטרונית ובמכשירי הניווט במטוסים. רק אתמול רוסיה וארצות הברית הכשילו הצעות הדדיות לבחינת התקיפה הכימית בדומא, שבמחוז ע'וטה מזרחית לדמשק, במועצת הביטחון של האו"ם.



מועצת הביטחון של האו"ם
מועצת הביטחון של האו"ם



כזכור, הסימנים לתגובה צבאית של ארה"ב ושותפותיה בסוריה בעקבות השימוש בנשק כימי הולכים וגוברים . הנשיא דונלד טראמפ ביטל את ביקורו המתוכנן השבוע באמריקה הדרומית וגם בריטניה עשויה להצטרף לארה"ב ולצרפת במתקפה המתוכננת. דוברת הבית הלבן, שרה האקבי סנדרס, מסרה אתמול כי טראמפ לא ייצא ביום שישי הקרוב לביקור בפרו ובקולומביה, שבו גם היה אמור להשתתף בפסגת מנהיגי אמריקה בלימה, ובמקומו ייסע סגנו מייק פנס. "הנשיא יישאר בארה"ב כדי לפקח על התגובה האמריקאית בסוריה ולעקוב אחרי ההתפתחויות בעולם", אמרה.



במקביל, הגבירה רוסיה את הכוננות של כוחותיה באזור ודווח כי היא גם משבשת את פעילותם של כלי הטיס הבלתי מאוישים שמפעילים האמריקאים באזור. לפי גורמים באזור, הרוסים הביעו חשש שארה"ב תגיב על התקפות כימיות שביצע המשטר הסורי וכבר החלו לשבש את מערכות ה-GPS. במשרד ההגנה האמריקאי סירבו לומר אם השיבושים עלולים לגרום להתרסקות כלי הטיס וציינו: "הצבא מפעיל צעדי נגד יעילים והגנות כדי להבטיח את בטיחות הכוחות שלנו ושל המשימות שהם תומכים בהן".