לראשונה מאז התגברה המתיחות באזור סוריה בעקבות המתקפה הכימית של משטר אסד בדומא, והתקיפה המסתורית המיוחסת לישראל, התייחס הנשיא הסורי היום (חמישי) לכוונה המסתמנת של ארה"ב לתקוף במדינתו. בפגישה עם יועצו הבכיר של המנהיג העליון של איראן, עלי אכבר וילאיתי, אמר אסד כי "כל מתקפה אפשרית של המערב רק תוביל לחוסר יציבות באזור". עם כל ניצחון שלנו בשטח עולים קולות של חלק ממדינות המערב בניסיון לשנות את מסלול האירועים". ולאיתי עצמו אמר כי "הצהרותיו והחלטותיו של טראמפ הופכות אותו ליעד ללעג ולגיחוך".



הנשיא האמריקאי ממשיך לצייץ לגבי המתקפה האפשרית ונראה כי הוא נסוג מהצהרותיו התוקפניות מהימים האחרונים. "אף פעם לא אמרתי מתי נתקוף את סוריה. יכול להיות בקרוב מאוד או לא כל כך מהר בכלל", כתב, "בכל מקרה, ארצות הברית, תחת ממשלתי, עשתה עבודה נהדרת בהפלת דעאש באזור. איפה ה"תודה אמריקה?".



במקביל פרסם הקרמלין הודעה בה נכתב כי "מוסקבה עוקבת אחר הצהרות וושינגטון בעניין סוריה וקוראת להימנע מצעדים שיגבירו את המתיחות. ערוצי התקשורת בינינו לארה"ב פעילים". הודעה שאולי נועדה להרגיע את הרוחות ולהעיד על תיאום אפשרי בין הצדדים לגבי התקיפה האמריקאית בסוריה והיעדים שיפגעו במסגרתה.



נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, ששוחח עם טראמפ במהלך הלילה אמר כי  "אנו מודאגים מתהליך הפיכתה של סוריה לזירת מאבק בין המדינות בעלות הכוח הצבאי. שוחחתי עם טראמפ ואשוחח פוטין על דרכים לעצור את המתקפות הכימיות בסוריה. נוכחותנו בסוריה תימשך עד אשר תיעשה בטוחה עבור כולם. לא נוותר על בריתנו עם וושינגטון, על שותפותינו עם רוסיה ועל שיתוף הפעולה שלנו עם איראן".