ארצות הברית שוקלת לתקוף שמונה מטרות פוטנציאליות בסוריה, כולל מתקן לייצור נשק כימי, שני שדות תעופה ומכון מחקר, כך מסר הערב (חמישי) מקור לרשת CNBC. המקור ציין גם כי צבא אסד מיקם מחדש כמות משמעותית מחיל האוויר שלו לבסיסים שבשליטת רוסיה, בתקווה שוושינגטון תימנע מלתקוף שם. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי הוא ייפגש הלילה עם יועציו הבכירים לגבי המצב בסוריה וכי יקבל החלטה לגבי המצב במדינה "בקרוב". טראמפ הוסיף: "אנחנו מסתכלים על העניין מאוד ברצינות". 



בתוך כך, נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר כי לארצו יש "הוכחה" כי המשטר הסורי עשה שימוש בנשק כימי נגד בני עמו במתקפה על העיירה דומא, שהוחזקה על ידי מורדים, בשבוע שעבר. 500 בני אדם טופלו עבור "תסמינים שמתאימים לחשיפה לחומרים כימיים רעילים", בתקיפה של המשטר על העיירה הסמוכה לבירה דמשק, כך דיווח ארגון הבריאות העולמי. "יש לנו הוכחה כי בשבוע שעבר, נעשה שימוש בנשק כימי, לפחות בגז כלור, על ידי משטר אסד", אמר מקרון לעיתונאי צרפתי. הנשיא הצרפתי אמר כי פריז עובדת יחד עם ארצות הברית וכי היא תקבל החלטה לגבי תגובה "ברגע הנכון".
בית שנפגע במתקפה הכימית בסוריה

שגריר רוסיה באו"ם, ואסילי נבנזייה, קרא לארצות הברית ולבעלות בריתה להימנע מפעולה צבאית נגד סוריה. כאשר נשאל על האפשרות של מלחמה בין רוסיה לארצות ברית, אמר נבנזייה: "אנחנו לא שוללים כל אפשרות לצערנו מפני שראינו את המסרים התוקפניים שהגיעו מוושינגטון". השגריר הרוסי הוסיף: "סכנת ההסלמה גבוהה יותר מרק סוריה מפני שהצבא שלנו נמצא שם, כך שהמצב מאוד מסוכן". 
 
תקיפת בסיס צבאי סמוך לדמשק, ארכיון. צילום: התקשורת הערבית
תקיפת בסיס צבאי סמוך לדמשק, ארכיון. צילום: התקשורת הערבית


כזכור, ב-2017 שיגרה ארצות הברית 59 טילי שיוט לעבר מטרות של משטר אסד בסוריה בתגובה למתקפה כימית קטלנית על העיירה חאן שייחון. טילי השיוט מסוג "טומהוק" פגעו במחסני תחמושת תת קרקעיים, מכ"מים, מערכות נ"מ, והאנגרים של מטוסי קרב של הצבא הסורי.