רוסיה טוענת כי בידיה מידע שמוכיח כי המתקפה הכימית בדומא פוברקה על ידי שירותי המודיעין של מדינה זרה, וגרמה לקמפיין רוסופובי. שר החוץ, סרגיי לברוב, אמר היום (שישי) אמר כי "יש לנו מידע בלתי ניתן להפרכה, שמדובר בבדיה, וכי שירותי המודיעין של מדינה אחרת, העומדת בחזית הקמפיין נגד רוסיה, היתה מעורבת בארגון הבדיה הזאת". לברוב אמר את הדברים בפגישה עם מקבילו ההולנדי, סטף בלוק. במהלך הפגישה דנו שני האישים בסוריה. 

לאחר מכן אמר לברוב לעיתונאים כי "חס וחלילה שיקרה משהו שומה למה שתרחש בלוב או בעיראק. אני מקווה שאף אחד לא יעז לעשות זאת". 
השר הזהיר כי המקרה כזה, יהיה גל חדש של פליטים ללאירופה ולכיוונים אחרים. הוא גם מתח ביקורת על ארצות הברית, כשאמר כי "התסריט הזה אינו מאיים על מי שאוקיאנוס מגן עליו ויכול לקרוע את האזור בשם אינטרסים גיאופוליטיים". 

אתמול דווח ברשת CNBC כי רשימת המטרות האמריקאית בסוריה כוללת שמונה מטרות פוטנציאליות בסוריה, בהן מתקן לייצור נשק כימי, שני שדות תעופה ומכון מחקר. הגורם שעומד מאחורי הדיווח ציין גם כי צבא אסד מיקם מחדש כמות משמעותית מחיל האוויר שלו לבסיסים שבשליטת רוסיה, בתקווה שוושינגטון תימנע מלתקוף שם.