שבוע לאחר פרסום העדויות לפיהן נשיא סוריה, בשאר אל אסד, השתמש בחומרים כימיים כנגד אזרחיו, הגיעה התגובה. כוחות גדולים של חילות האוויר של ארצות הברית, צרפת ובריטניה, הפציצו היום (שבת) שמונה מטרות מרכזיות, כשאחת מהן היתה שדה התעופה אל מאזה, אשר ספג נזק כבד מאוד. 



מזכיר המדינה האמריקאי, ג'יימס מאטיס אמר לאחר התקיפה: "הלילה, כוחותינו, ביחד עם צרפת ובריטניה, פגעו בתשתית הנשק הכימי הסורי. מובן שמשטר אסד לא הבין בפעם הקודמת. הפעם כוחותינו תקפו חזק יותר. שלחנו מסר ברור לאסד וקציניו, שאסור להם לבצע מתקפה כימית נוספת, כיוון שהם ייענשו עליה. אני מעוניין להדגיש שהתקיפות מכוונות נגד המשטר הסורי. שמנו דגש על הימנעות מפגיעה באזרחית. זהו הזמן כל האומות המתורבתות צריכות להתאחד כדי לסיים את המלחמה בסוריה, בהתאם לאמנת ז'נבה. בהתאם לאמנת הנשק הכימי, אנחנו קוראים לאו"ם לגנות את אסד ולהצטרף לנחישותנו במניעת שימוש בנשק כימי"





בתקיפה של האמריקאים נעשה שימוש בטילי שיוט מסוג טומהוק, ולמרות ירי נ"מ של סוריה, לא נראה כי מערכות ההגנה עשו משהו שמזער את התקיפה בצורה משמעותית. הדיווחים מצביעים על תקיפות נרחבות מאוד, ביעדים באזור דמשק, כשחלק מהמקומות שהותקפו היו מרכזי מחקר, בסיסים צבאיים, ושדה תעופה. הסורים מנסים להציג עסקים כרגיל, ואף הוציאו אזרחים שיתראיינו לרשתות הטלוויזיה ברחובות, אך נדמה כי הנזק נעשה באזורים שהם פחות אזרחיים.

מה שעוד ניסו האמריקאים לעשות זה להרגיע את המצב מעט, ושיגרו מסר לרוסיה, דרך שר ההגנה האמריקאי, ג'יימס מאטיס, שאמר כי מדובר ב"מכה חד פעמית" שנועדה לשלוח מסר.
עם תחילתה של המתקפה, יצא נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, לתקשורת ואמר: "לפני זמן קצר הוריתי לפתוח בבתקיפות מדויקות נגד מטרות הקשורות ליכולות הכימיות של אסד. זהו מבצע משולב עם הכוחות המזוינים, אנחנו מודים להם. אני רוצה לשוחח עמכם על הצעדים. לפני שנה, אסד הוציא מתקפה כימית ברברית, נגד עמו, ארה"ב הגיבה ב-58 תקיפות טילים, ששיתקו 20 אחוזים מחיל האוויר הסורי. הפעם הם תקפו בדומא, והטבח הזה הוכיח שהם ממשיכים בכך. הם השאירו אבות, אמהות וילדים שסובלים ונחנקים. זוהי פעילות של חיה. ביססנו הרתעה חזקה. זהו אינטרס לאומי חיוני. התגובה המשולבת לזוועות האלה תשלב פגיעה צבאית, כלכלית, ודיפלומטית", סיכם טראמפ.".