בנאום שנשא בביירות אמר היום (ראשון) מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, כי המתקפה המשולשת על סוריה, הוקדמה מאחר ולא הייתה מתקפה כימית בדומא שבפרברי דמשק. "בפריז ובוושינגטון יודעים שהשימוש בנשק כימי בדומא הוא הצגה ולכן הם מיהרו לתקוף את סוריה. רק לאחר מכן, הודיעה צרפת כי הראיות שלה בנויות על הרשתות החברתיות". עוד אמר נסראללה כי "אם מישהו חושב שהמצב בסוריה ישתנה לטובת ארה"ב או ישראל או מדינות אזוריות - משלה את עצמו".

בנאום ראשון לאחר המתקפה האמריקאית-בריטית-צרפתית, אמר נסראללה ש"לוחמי חיזבאללה העידו כי מערך ההגנה האווירי של סוריה הצליח להפיל כמות גדולה של טילים". לדבריו, חלק מהיעדים שהופגזו היו ריקים וחלק אחר הופגז בעבר. "המתקפה הזו העלתה את המורל בקרב העם הסורי, כולל בצבא ובהנהגה שלו".

טיל טומהוק משוגר לסוריה מספינת טילים אמריקאית. צילום: רויטרס


עוד הוסיף נסראללה כי "גם הישראלים לגלגו על הטילים היפים של טראמפ. המתקפה המוגבלת היא הכרה אמריקאית ביכולת של ציר ההתנגדות להביא לתבוסות כמו בעבר. הגורמים בארה"ב יודעים שמתקפה גדולה תביא להבערת האזור. אין נשק כימי בסוריה, אך ימשיכו להאשים ויהיו עוד הצגות בעתיד. גם הלובי הציוני וגם מדינות המפרץ לחצו להרחיב את המתקפה - אך התאכזבו".

נסראללה נאם גם ביום שישי בערב, לפני התקיפה, ואמר כי "על הישראלים לדעת שהם ביצעו 'טעות היסטורית' ואף ביצעו 'טיפשות גדולה' בתוקפנות שלהם על שדה התעופה T4 באזור חומס בסוריה". במתקפה המיוחסת לישראל נהרגו לפחות 14 חיילים, בהם שבעה חיילים איראנים ממשמרות המהפכה. לדברי נסראללה, "התוקפנות הישראלית מהווה שינוי היסטורי שפותח מסלול חדש בעימות. הצבתם את עצמכם בעימות ישיר עם הרפובליקה האיסלאמית של איראן. התוקפנות הישראלית על שדה התעופה T4 בפרבריה של חומס בוצעה בכוונה להרוג ובצורה חסרת תקדים זה שבע שנים".