שריפות ענק שפרצו במהלך סוף השבוע ליד העיר סידני שבאוסטרליה והשמידו למעלה מ-25 אלף דונם, היו לפי החשד תוצאה של הצתה מכוונת. מפקד מערך הכבאות של מדינת ניו סאות' ווילס אמר הבוקר (שני) כי הצתת הדליקות היא מעשה "מחליא ונתעב". משטרת אוסטרליה הקימה כוח משימה על מנת לחקור את השריפות שבערו על שטחים נרחבים ואיימו על בתים.
רוחות במהירות 70 קמ"ש שחיזקו את האש האטו היום, לאחר שתנאים יבשים וטמפרטורות "חסרות תקדים" הגדילו את הסיכון לדליקות. מאות כבאים פעלו לאורך הלילה ביערות וברחובות בפרברי העיר שהיו תחת סיכון. הדליקה עדיין לא כובתה והרשויות קראו לתושבים להישאר ערניים.
מפקד מערך הכבאות בניו סאות' וויילס, שיין פיצסימונס, אמר כי ישנן ראיות המצביעות על כך שהאש הוצתה במכוון. "זה מחליא ונתעב", אמר פיצסימונס. "איך מישהו בחברה מעז לחשוב שהוא יכול להדליק במכוון אש, ולסכן את כל הגברים והנשים הללו, רובם הגדול מתנדבים, שמסכנים את חייהם על מנת להשתלט על השריפות האלה?".

האש פרצה בשמורת טבע והתפשטה אתמול על פני 25 אלף דונמים. בלשי משטרת אוסטרליה מעריכים כי מספר שריפות קטנות פרצו בשמורת הטבע ליקוק ביום שישי, וכי האש בערה שוב אותו אזור ביום שלמחרת. "מחלקת הזיהוי הפלילי בחנה את האזור", אמר מפקח המשטרה פול אוברי. "לקחנו מספר עדויות מאנשים שהזעיקו את כוחות ההצלה". 



רכבים נוסעים בכביש אפוף עשן מהשריפות בסידני. צילום: רויטרס
רכבים נוסעים בכביש אפוף עשן מהשריפות בסידני. צילום: רויטרס