נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אישר היום (רביעי) בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כי ראש ה-CIA ומזכיר המדינה המיועד מייק פומפאו נפגש עם שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בשבוע שעבר.



טראמפ הוסיף כי הפגישה התנהלה באופן חלק ונוצרו יחסים חבריים בין השניים. עוד הוסיף נשיא ארה"ב, שההבנות מן הפגישה נמצאות בהליך יישום וכי פירוז גרעיני יהיה נפלא לעולם כולו.



"קיימנו שיחות ישירות בדרג גבוה מאוד עם קוריאה הצפונית, ואני באמת מאמין שזה מראה על רצון טוב, ושקורים דברים טובים", אמר מנהיג העולם החופשי במהלך הלילה, והוסיף: "נראה מה יקרה, כי בסופו של דבר התוצאה הסופית היא מה שחשוב, ולא העובדה שאנו חושבים על פגישה, או הפגישה עצמה".

טראמפ הצהיר בנוסף כי בכירים בארה"ב בוחנים חמישה אתרים שונים שבהם ניתן יהיה לקיים את הפגישה עם קים, שצפויה להתקיים בחודש מאי או בתחילת יוני. המנהיג האמריקאי הודיע כי הפגישות הללו לא יתקיימו באמריקה.
כמו כן, ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, איתו נועד נשיא ארה"ב, קיבל את הסכמתו של טראמפ לעסוק באזרחים היפנים שנחטפו על ידי פיונגיאנג במהלל הפסגה הצפויה. נשיא ארה"ב לא ציין מי הנציגים האמריקאים שייקחו חלק בשיחות עם הצפון-קוריאנים.