סגן התובע הכללי בארצות הברית, רוד רוזנשטיין, אמר לנשיא דונלד טראמפ כי הוא אינו מטרה של חקירתו של התובע המיוחד רוברט מולר, גם לאחר הפשיטה על משרדו של עורך דינו של הנשיא, מייקל כהן, כך דיווח הלילה (שישי) האתר "בלומברג". לפני כשבוע וחצי דווח כי מולר הודיע לטראמפ כי הוא אינו חשוד בחקירת המעורבות הרוסית, אך מאז פשטה הבולשת הפדרלית על משרדיו של כהן ותפסה מסמכים.
רוזנשטיין העלה את נושא החקירה בעצמו בשיחה עם טראמפ בשבוע שעבר בבית הלבן. מקורות מסרו לאתר כי אין בכוונת טראמפ לפטר את רוזנשטיין או את מולר. לאחר הפגישה, הנשיא האמריקאי אמר למקורביו כי אין שום טעם לפטר אף אחד משני האישים מפני שהוא לא מטרה של החקירות, וכי מהלך כזה רק יאריך אותן. 
כזכור, בלשי ה-FBI פשטו לפני כשבוע וחצי על ביתו ומשרדו של עורך דינו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, מייקל כהן, ואספו מסמכים וחומרים הקשורים במספר תיקים בהם הוא מעורב, כולל סוגיית התשלומים לשחקנית הפורנו סטפני קליפורד המכונה סטורמי דניאלס, שאמרה כי ניהלה רומן עם הנשיא.


אנדרו מקייב. צילום: AFP
אנדרו מקייב. צילום: AFP

 
בתוך כך, המבקר הפנימי של משרד המשפטים האמריקאי המליץ להגיש כתב אישום נגד סגן ראש ה-FBI לשעבר, אנדרו מקייב, לפי דיווח ברויטרס. מקייב פוטר מתפקידו בחודש מרץ לאחר שמבקר משרד המשפטים קבע כי הוא שיקר לחוקרים. דוח המבקר קבע כי מקייב הדליף מידע לתקשורת לגבי חקירתה של הילרי קלינטון ב-2016, וכי ההדלפה נועדה לקדם את האינטרסים האישיים שלו. ראש הבולשת לשעבר, ג'יימס קומי, סתר בראיון השבוע את טענת מקייב לפיה הוא אישר לו לבצע את ההדלפה.