הג'יהאד האסלאמי מאשים את ישראל בחיסול מהנדס פלסטיני במלזיה. על פי הדיווחים בתקשורת בקואלה לומפור, הפלסטיני, פאדי אל בטאש, בן 35, נורה למוות ליד ביתו בעיר גומבאק, צפונית לבירה, כשהיה בדרכו לתפילה במסגד. על פי מפקד המשטרה המקומית, אל בטאש נורה על ידי שני אנשים רכובים על אופנוע בשעה 6 בבוקר, שעון מקומי. "הוא הלך ליד בית הדירות שלו כששני התוקפים ירו בו 10 כדורים. הוא מת במקום".



בכיר הג׳יהאד האסלאמי, חאלד אל-בטאש, שהנרצח הוא בן משפחתו, אמר כי "אנחנו כמשפחה מאשימים את המוסד בהתנקשות בחיי ד״ר פאדי מוחמד אל-באטש״, אמר. בהודעה של המשפחה נאמר: ״אנו מאשימים את המוסד הישראלי בהתנקשות בחיי בננו החוקר במדעי האנרגיה״. המשפחה דרשה מהרשויות במלזיה לחקור מיד את ההתנקשות בחייו, ולהביא למעצר החשודים, לפני שיצליחו להימלט.

תנועת חמאס הודיעה כי מדובר באחד מאנשיה. בהודעת הארגון נאמר כי אל בטאש ייחד עצמו ביצירתיות המדעית שלו ווהא תרם תרומה חשובה לתחומו בהשתתפות בכנסים בינלאומיים בתחום האנרגיה.
עוד דווח, כי אל בטאש היה מרצה באוניברסיטה פרטית בבירת מלזיה בעשר השנים האחרונות. אל בטאש הוא תושב מחנה הפליטים ג'בליה ברצועת עזה ועל פי משפחתו עבד ברשות האנרגיה ברצועה. לדברי המשפחה, ״פאדי אמור היה לטוס ביום ראשון לטורקיה, כדי לעמוד בראש כנס בינלאומי בתחום האנרגיה״. הוא היה נשוי ואב לשתי בנות.

ואילו ברצועת עזה  נשמעות כבר קריאות לנקמה בישראל בעקבות ההתנקשות. עורך עיתון ״פלסטין״ ברצועה לשעבר, ד״ר מוסטפא א-סוואף, קורא להתנקש בחיי מדענים ישראלים. ״מדען תחת מדען״, כתב.