המלכה אליזבת השנייה מציינת היום (שבת) את יום הולדתה ה-92, או ה-66 - תלוי איך סופרים. הנסיכה אליזבת אלכסנדרה מרי נולדה לדוכס והדוכסית מיורק, שמאוחר יותר נודעו בתור המלך ג'ורג' השישי והמלכה אליזבת, המלכה האם, ב-21 באפריל בשנת 1926. היא הפכה למלכת הממלכה המאוחדת בשנת 1952, עם מותו של אביה, ומסיבה זו מדובר ביום ההולדת ה-66 שהיא חוגגת, מאז הפיכתה למלכה. 

החל משנת 1748, תקופתו של המלך ג'ורג' השני, המונרך חוגג יום הולדת ביום השבת השני של חודש יוני. על פי ה-BBC, הוא החליט על המועד, מפני שרצה לחגוג בחודש שבו יש מזג אוויר יותר טוב, מאשר בחודש נובמבר שבו נולד. המלכה מעדיפה לחגוג את יום הולדתה הרשמי בקרבת בני משפחתה. הערב תתקיים בממלכה הופעה מיוחדת לציון האירוע, בהשתתפות זמרים בריטים כמו סטינג, טום ג'ונס וג'יימי קלום. בנוסף, קיילי מינוג, שאגי וקרייג דיוויד צפויים להופיע באירוע, שיתקיים באולם מיוחד.
במהלך היום התרחשו ברחבי הממלכה שלושה מטחי כבוד - בהייד פארק, בגן הסמוך לטירת וינדזור ובמגדל לונדון. בסך הכל מדובר בלמעלה מ-150 כלי נשק מסוגים שונים. 

ומה לגבי יום המונרך? המועד נקבע השנה לתאריך ה-9 ביוני, והוא יצוין בבירה לונדון בתהלוכה גדולה, שתצא מארמון בקינגהאם. באירוע יקחו חלק למעלה מ-1,400 חיילים, 200 סוסים ו-400 נגנים. המלכה, לצד בני מלוכה נוספים, ישתתפו באירועים ולאחר מכן יעלו למרפסת הארמון כדי לצפות במטס מיוחד של חיל האוויר המלכותי, שיתרחש מעל לארמון.