מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, נשא הערב (שבת) נאום נוסף לרגל הבחירות הקרובות בלבנון. "להתנגדות יכולת וכוח של טילים המסוגלים לפגוע בכל מטרה בישות האויב", אמר מנהיג הארגון השיעי בנאום, שברובו התייחס לענייניה הפנימיים של ארצו.



על פי ערוץ אל-מנאר, המזוהה עם חיזבאללה, נסראללה מקיים את הבטחתו ונואם לראשונה זה שנים מהעיר צור בדרום לבנון. "ההתנגדות בלבנון הוכיחה את משוואת ההרתעה מול האויב הישראלי", אמר. "לכן, אי אפשר לוותר עליה".



הדברים נאמרים נוכח דיווח בעיתון "אל-אחבאר" הלבנוני שפירסם, כי ארצות הברית פועלת לחוקק חוק שיביא לפירוק חיזבאללה מנשקו. "אחרי הבחירות אנחנו נדון באסטרטגיה ההגנתית של לבנון", הבטיח נסראללה.



לדברי נסראללה, "ההתנגדות באה לאחר הקרבה רבה ולכן לא ניתן לוותר עליה. היא מבחינתנו סמל לנוכחות וכבוד". מזכ"ל הארגון הדגיש כי "ההצבעה ב-6 במאי (הבחירות לפרלמנט בלבנון - י.ע) מהווה מסר של אחיזה בהתנגדות וגם מסר של אחדות לאומית". 

צילום: רויטרס

 
עוד לפי דבריו, "זרם אל-מוסתכבל (של ראש הממשלה סעד חרירי) אימץ את הסוגיה הכלכלית בלבנון זה עשורים, אך מה הוא עשה? יש להילחם בשחיתות בנחישות, מאחר והעם לא ישתוק יותר על קריסת המדינה".
"המסלול בו הולך לבנון מוביל לאסון, ולכן יש לחזק את הדיאלוג והחיבור בין הכוחות השונים במדינה", הוסיף, "המבנה העדתי בלבנון מהווה בעיה".