מכונית מסחרית לבנה פגעה אתמול בערב בהולכי רגל רבים בטורונטו שבקנדה. נהג הרכב נמלט מהמקום ונעצר מאוחר יותר, כך לפי המשטרה המקומית. כוחות הביטחון המקומיים אישרו כי לפחות תשעה בני אדם נהרגו באירוע ו-15 נפצעו, מתוכם ארבעה נמצאים במצב אנוש. גורם במשטרה הקנדית אמר לרשת CNN כי "המקרה הוא ככל הנראה מכוון". גורם ביטחוני בארצות הברית אמר כי המניע לאירוע הוא ככל הנראה טרור והוסיף כי "אין סיבה להאמין כי מדובר בתאונה".


על פי הדיווחים בקנדה, הדורס הוא צעיר בשם אלק מינסיאן, בן 25. לפי פרסום ברשת CBC הקנדית, הוא אינו קשור לשום ארגון טרור. האירוע התרחש בצומת הסואן של בין שדרות פינץ' לרחוב יונג בעיר הגדולה במדינה, ונפגעו בו עשרות בני אדם. משרד החוץ דיווח כי לא ידוע על נפגעים ישראלים בתקרית. 

אמבולנסים וכוחות משטרה גדולים הגיעו למקום ופתחו בחקירת הנסיבות. בתמונות שפורסמו ברשתות החברתיות נראו נפגעים רבים שוכבים על הרצפה. תנועת הרכבות בין התחנות הנמצאות באזור הופסקה כתוצאה מהמקרה. 
צילום: AFP


צילום: רויטרס


 
ראש ממשלת קנדה, ג'סטיו טרודו, אמר לאחר האירוע: "אני עדיין לומד את פרטי המקרה בטורונטו. לבנו יוצא לכל מי שנפגע. ברור שיהיה לנו עוד מה ללמוד ומה לומר בשעות הקרובות".  עד ראייה סיפר לחדשות ABC כי "הרכב עלה על המדרכה ופגע באנשים אחד אחרי השני, כולל מישהו עם עגלת ילדים". 

"הנהג פשוט הרס כל כך הרבה חיים", סיפר אלכס שייקר, שגם הוא היה עד לאירוע. "הוא פגע בכל דבר שנקרה בדרכו".  עד נוסף, פיל זולו סיפר: "ראיתי נעליים וכובעים מתעופפים בכל מקום". 

ראש עיריית טורונטו, ג'ון טורי, אמר בעקבות ההתרחשויות כי "התרחש אירוע טרגי ברחוב יונג פינת שדרות פינץ'. המחשבות שלי עם אלו שנפגעו בתקרית על ידי המסחרית ועם נותני העזרה הראשונה, שסייעו להם".