מפקד משטרת מלזיה, גנרל מוחמד פאוזי, הודיע היום (שלישי) כי נמצא האופנוע ששימש את המתנקשים בחייו של המהנדס הפלסטיני ד"ר פאדי אל-בטש. משפחת אלבטש, המתגוררת ברצועת עזה, הודיעה כי גופת בנה תגיע לקבורה בג׳בליה מחר. המפכ"ל המלזי הוסיף גם כי "איני יכול לאשר אם הרוצחים עדיין בארץ או יצאו ממנה".



לדבריו, "אין לנו את הפרטים שלהם. כל מה שיש לנו זה הקלסתרונים שלהם, אשר חולקו לכל מעברי הגבול. עם זאת, הם יכלו לעזוב דרך נקודות יציאה בלתי חוקיות".



מקורות אמרו לעיתון המלזי "ניו סטראיטס טיימס" שהאופנוע מסוג קוואסאקי הושאר נטוש ליד הגדר המקיפה אגם, מאחורי המרכז המסחרי ג'לאן דאנו ניאגה מאז יום שבת. מהבדיקות עולה, שהאופנוע רשום על שם אזרח מלזי. "תושבים מקומיים שהבחינו באופנוע הנטוש במספר כמה ימים הודיעו למשטרה", סיפר המקור. "צוות משטרת קואלה לומפור ומפקדת מחוז הגיעו למקום. הצוות סגר את האזור וניידת של היחידה לזיהוי פלילי הגיעה למקום".



אל בטאש בן ה-35 נורה למוות ליד ביתו בעיר גומבאק, צפונית לבירה, כשהיה בדרכו לתפילה במסגד. על פי מפקד המשטרה המקומית, הוא נורה על ידי שני אנשים רכובים על אופנוע בשעה שש בבוקר, שעון מקומי. 



בכיר הג׳יהאד האסלאמי, חאלד אל-בטאש, שהנרצח הוא בן משפחתו, אמר כי "אנחנו כמשפחה מאשימים את המוסד בהתנקשות בחיי ד״ר פאדי מוחמד אל-באטש״.



קלסתרוני החשודים בחיסול המהנדס. צילום: משטרת מלזיה
קלסתרוני החשודים בחיסול המהנדס. צילום: משטרת מלזיה



בהודעה של המשפחה נאמר לאחר האירוע נמסר כי ״אנו מאשימים את המוסד הישראלי בהתנקשות בחיי בננו החוקר במדעי האנרגיה״. כמו כן, המשפחה דרשה מהרשויות במלזיה לחקור מיד את ההתנקשות בחייו, ולהביא למעצר החשודים, לפני שיצליחו להימלט.



תנועת חמאס הודיעה מאוחר יותר כי מדובר באחד מאנשיה. בהודעת הארגון נאמר כי אל בטאש ייחד עצמו ביצירתיות המדעית שלו ותרם תרומה חשובה לתחומו בהשתתפות בכנסים בינלאומיים בתחום האנרגיה. עוד דווח, כי אל בטאש היה מרצה באוניברסיטה פרטית בבירת מלזיה בעשר השנים האחרונות.



ברצועת עזה נשמעו קריאות לנקמה בישראל בעקבות ההתנקשות. עורך עיתון ״פלסטין״ ברצועה לשעבר, ד״ר מוסטפא א-סוואף, קרא להתנקש בחיי מדענים ישראלים. ״מדען תחת מדען״, כתב.