משטרת מלזיה פרסמה הבוקר (רביעי) תמונה חדשה של אחד החשודים בחיסול פעיל החמאס פאדי אל בטאש. במסיבת עיתונאים שקיים מפכ"ל המשטרה המקומית פוזי הרום, הוצגה התמונה החדשה, בה נראה גבר מזוקן וחובש משקפיים, והרום אמר: היה מדובר בחיסול מקצועי מאוד, אך אמחנו בטוחים


שבעזרת הציבור, נוכל לפתור את התיק".



מפכ"ל המשטרה המקומית המשיך ואמר כי הם "בטוחים  כי מדובר באחד החשודים", וכי הם "עובדים יחד עם סוכנויות נוספות כדי לזהות את הזהות האמיתית של החשודים". "עם מציאת האופנוע, ותמונת החשוד, אנחנו מקווים לפתור את התיק בהקדם האפשרי", הוא הוסיף. "הבעיה היא שהמחסלים השתמשו בזהות בדויה, ואולי אף שינו את מראם", המשיך הרום, תוך שהוא מציין את המשקפיים והזקן של החשוד בחיסול.






כזכור, אל בטאש בן ה-35 נורה למוות ליד ביתו בעיר גומבאק, צפונית לבירה, כשהיה בדרכו לתפילה במסגד. על פי מפקד המשטרה המקומית, הוא נורה על ידי שני אנשים רכובים על אופנוע. תנועת חמאס הודיעה כי מדובר באחד מאנשיה ובהודעת הארגון נאמר כי אל בטאש ייחד עצמו ביצירתיות המדעית שלו ותרם תרומה חשובה לתחומו בהשתתפות בכנסים בינלאומיים בתחום האנרגיה. עוד דווח, כי אל בטאש היה מרצה באוניברסיטה פרטית בבירת מלזיה בעשר השנים האחרונות.



במהלך חקירת המקרה, הודיעה המשטרה המקומית כי היא מצאה את האופנוע ששימש את מתנקשיו של אל בטאש, ומקורות אמרו לעיתון המלזי "ניו סטראיטס טיימס" שהאופנוע, מסוג קוואסאקי הושאר נטוש ליד הגדר המקיפה אגם, מאחורי המרכז המסחרי ג'לאן דאנו ניאגה. מהבדיקות עולה, שהאופנוע רשום על שם אזרח מלזי. "תושבים מקומיים שהבחינו באופנוע הנטוש במספר כמה ימים הודיעו למשטרה", סיפר המקור. "צוות משטרת קואלה לומפור ומפקדת מחוז הגיעו למקום. הצוות סגר את האזור וניידת של היחידה לזיהוי פלילי הגיעה למקום".