כשלושה שבועות לפני שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמור להכריע בנוגע להישארות מדינתו במסגרת הסכם הגרעין עם איראן, הגיע לוושינגטון מקבילו הצרפתי עמנואל מקרון, במטרה להשאירו בהסכם, האם הוא הצליח? ברק רביד, הפרשן המדיני של ערוץ 10, התראיין הבוקר (רביעי) בתוכניתם של ניסים משעל, ספי עובדיה ודרור רפאל ב- 103FM, וטען כי בעקבות הפגישה טראמפ בוחן מחדש את גישתו בסוגיה האיראנית. 

"בתחילת הפגישה דיבר טראמפ בצורה מאד חריפה על הסכם הגרעין האיראני וטען שמדובר בהסכם הגרוע ביותר שנחתם בארה"ב. עוברות שעתיים שלוש, טראמפ ומקרון יוצאים מהפגישה ופתאום טראמפ מדבר אחרת לגמרי" אמר רביד. "מקרון עצמו הודיע שהוא הציע לנשיא לגבש הסכם חדש שחלק ממנו יהיה הסכם הגרעין הקיים, אליו יוספו נספחים הכוללים את הפעילות האיראנית בסוריה ובעיראק".  

צרות עם איראן, צרות עם מלניה? פגישת טראמפ ומקרון, צילום: רויטרס

"טראמפ הבין שלא תצא נשיקה" 
 

את השינויים המהירים בדעותיו של טראמפ ניתן לראות, לפי הפרשן, גם בנושאים מדיניים אחרים, כמו למשל פעילות ארה"ב בסוריה, "לפני שבועיים טראמפ אמר 'אני יוצא מסוריה', אך בסיום הפגישה עם מקרון, כאשר הוא נשאל על אותה אמירה, ענה 'תראו דיברתי עם מקרון ואסור שניתן לאיראן פתח לים התיכון'". בקשר לזגזוגיו של טראמפ טען רביד כי לא ניתן לדעת באמת האם טראמפ פורש מהסכם הגרעין או יוצא מסוריה או לא, אבל מה שכן ברור הוא ש"אחרי הפגישה, טראמפ מקדיש לשני הנושאים האלו מחשבה נוספת, משמע - מקרון הצליח קצת להזיז אותו". 
כשנשאל רביד מה יכלול הסכם הגרעין האיראני המחודש לפי מקרון, ענה הפרשן המדיני "מקרון לא מציע לשנות את ההסכם אלא להוסיף לו עוד 'שלוש קומות' שיכללו את המציאות אחרי תפוגת הסכם הגרעין, את תכנית הטילים הבליסטיים ואת השפעתה של איראן במזרח התיכון". 

בנוסף לכך, הזכיר רביד את אחד הרגעים הקלילים בפגישה בין שני הנשיאים, שכלל רגע מצולם ומביך בין מלניה ודונלד טראמפ. בתחילת הפגישה, בשלב הנאומים והטקסים ביצע מקרון מחווה צרפתית קלסית ונישק את ידה של מלניה ושל אשתו בריג'יט. טראמפ נתפס מסתכל על מלניה,"הבין שנשיקה לא תצא מזה וטפח לה על השכם בקלילות". 



עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן