נשיא צרפת עמנואל מקרון ענה לפנות בוקר (חמישי) לדברי גורמים באו"ם, לפיהם הוא הצליח לשכנע את מקבילו האמריקאי, דונלד טראמפ, לדחות את ההכרעה בנוגע להסכם הגרעין, כשהצהיר כי להערכתו, "טראמפ לא ירצה שמדינתו תישאר בהסכם הגרעין". מוקדם יותר, אמר מקרון כי הוא לא יפרוש מההסכם אלא אם כן תוצג בפניו אלטרנטיבה ראויה יותר.



לפני כן, הוא התייחס לאנטישמיות בצרפת, וטען כי מדינתו "לא תהיה אותו דבר בלי היהודים שלה". בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב המנהיג הצרפתי כי "יש אנטישמיות צרפתית ישנה. אנחנו חייבים להכיר בכך ולהגן על אזרחינו היהודים. הרפובליקה הצרפתית לא תהיה אותו דבר בלי אזרחיה היהודים. הם שייכים לרפובליקה".


לדברי גורמים דיפלומטיים בכירים באו"ם, ששוחחו עם מעריב אונליין, טראמפ מאוד נהנה מביקורו של נשיא צרפת והורגש מצדו מאמץ להפגין ידידות וקרבה למקרון. "טראמפ לא רוצה שהנשיא הצרפתי ישוב לארצו בידיים ריקות", אמר דיפלומט מערבי בכיר, שהוסיף: "נשיא ארה"ב איננו דמות אהודה בצרפת. סירוב מצדו לבקשת מקרון לדחות את החלטתו היה מעצים את ההתנגדות והעוינות לטראמפ הרווחת בקרב צרפתים ומערער את מעמדו של מקרון במדינתו".



הדיפלומטים ציינו כי אחד הנימוקים ששכנעו את טראמפ לדחות את החלטתו בנוגע להסכם הגרעין, הוא שמהלך נוקשה וחסר פשרות כלפי איראן היה משבש סיכויים להישג כל שהוא מפגישה מתוכננת בין טראמפ לנשיא צפון קוריאה קים ג'ונג און.



עוד מסרו הדיפלומטים כי מקרון הסכים לקיים דיונים עם ארה"ב בנוגע לשינויים בנוסח המקורי של הסכם הגרעין עם איראן, כאשר גם מרקל צפויה להסכים לכך, אך הערכה היא, שמדובר בשינויים שוליים, בלתי משמעותיים, שלא ידרשו הסכמה מיוחדת מצד רוסיה וסין.