פרטים חדשים על חיסולו של המהנדס הפלסטיני פאדי אל בטש במלזיה בסוף השבוע שעבר. הניו יורק טיימס מדווח הבוקר (חמישי) כי גורמי מודיעין במזרח התיכון כי ההתנקשות באל בטש היא חלק ממבצע רחב היקף עליו הורה ראש המוסד יוסי כהן, שמטרתו לפרק פרויקט של חמאס ששולח מדענים ומהנדסים לחו"ל על מנת לרכוש ידע ונשק לעימות מול ישראל. 



אל בטש היה אמור לנוסוע לאיסטנבול על מנת להשתתף בכנס מדעי, אולם על פי הדיווח, גורם מודיעיני מזרח תיכוני אומר כי מדובר בכיסוי וכי המאמצים של חמאס להכשיר את מדעניו הגרים בחו"ל הם הנחיה של הנהגת חמאס באיסטנבול. עוד אמר הגורם כי אל בטש היה אמור להיפגש בעיר הטורקית עם האחראי על פעילות החוץ בחמאס, מאהר סלאח. 

פרט נוסף עליו מדווח בידיעה בניו יורק טיימס, הוא שעל פי גורמי מודיעין מערביים ומזרח תיכוניים, ייתכן שאל בטש היה מעורב במשא ומתן לעסקאות נשק עם קוריאה הצפונית דרך מלזיה. על פי הדיווח, מצרים עצרה לאחרונה משלוח של רכיבי אמצעי תקשורת מפיונגיאנג, המשמשים לתחמושת מונחית ואשר יועד להגיע לעזה. לדברי אחד הגורמים, אל בטש סייע במו"מ על העסקה. 
 

כבר לאחר החיסול ביום שבת, טענה משפחתו של אל בטש כי המוסד אחראי למותו. הרשויות במלזיה לא מצאו את האחראים, אולם פרסמו את הקלסתרונים של החשודים. שלשום הודיע מפקד משטרת מלזיה, גנרל מוחמד פאוזי, כי נמצא האופנוע ששימש את המתנקשים. המפכ"ל המלזי הוסיף גם כי "איני יכול לאשר אם הרוצחים עדיין בארץ או יצאו ממנה". לדבריו, "אין לנו את הפרטים שלהם. כל מה שיש לנו זה הקלסתרונים שלהם, אשר חולקו לכל מעברי הגבול. עם זאת, הם יכלו לעזוב דרך נקודות יציאה בלתי חוקיות".
 
קלסתרוני החשודים בחיסול. משטרת מלזיה
קלסתרוני החשודים בחיסול. משטרת מלזיה
מקורות אמרו לעיתון המלזי "ניו סטראיטס טיימס" שהאופנוע מסוג קוואסאקי הושאר נטוש ליד הגדר המקיפה אגם, מאחורי המרכז המסחרי ג'לאן דאנו ניאגה מאז יום שבת. מהבדיקות עולה, שהאופנוע רשום על שם אזרח מלזי. "תושבים מקומיים שהבחינו באופנוע הנטוש במספר כמה ימים הודיעו למשטרה", סיפר המקור. "צוות משטרת קואלה לומפור ומפקדת מחוז הגיעו למקום. הצוות סגר את האזור וניידת של היחידה לזיהוי פלילי הגיעה למקום".