גופתו של של פאדי אל בטאש, מהנדס החמאס שחוסל במלזיה, הגיעה הערב (חמישי) לרצועת עזה ממצרים. גופתו של בכיר החמאס הגיעה לצד הפלסטיני של מעבר רפיח לאחר קבלת אישור להעברתה מהרשויות במצרים. ארונו נחת כשהוא מלווה באשתו ובשלושת ילדיו בשדה התעופה קהיר, לשם הגיע מהבירה המלזית קואלה לומפור במטוס סעודי. מוקדם יותר, התייחס אביו, מוחמד אל בטאש, לשר הביטחון, ואמר: ״אנו מודים לאבו מאזן ולנשיא מצרים סיסי שלא נכנע ללחצי ליברמן הקיצוני שביקש לא לאפשר העברת הגופה לעזה. הגופה תועבר על אפו וחמתו של ליברמן״.



אבלים קראו קריאות אנטישמיות בטקסי הפרידה מגופתו של בכיר החמאס פאדי אל-בטאש אתמול במלזיה. המשתתפים קראו "נקמה נקמה, גדודי אל-קסאם", ו"ח'ייבר, ח'ייבר, יהודים, צבא מוחמד עוד ישוב", בהתייחסות לטבח שביצע הנביא מוחמד בשבטים היהודיים בח'ייבר שבחצי האי ערב. 

כזכור, כבר לאחר החיסול ביום שבת, טענה משפחתו של אל בטאש כי המוסד אחראי למותו. הרשויות במלזיה לא מצאו את האחראים, אולם פרסמו את הקלסתרונים של החשודים. שלשום הודיע מפקד משטרת מלזיה, גנרל מוחמד פאוזי, כי נמצא האופנוע ששימש את המתנקשים. המפכ"ל המלזי הוסיף גם כי "איני יכול לאשר אם הרוצחים עדיין בארץ או יצאו ממנה". לדבריו, "אין לנו את הפרטים שלהם. כל מה שיש לנו זה הקלסתרונים שלהם, אשר חולקו לכל מעברי הגבול. עם זאת, הם יכלו לעזוב דרך נקודות יציאה בלתי חוקיות".

 פוסטר של המהנדס הפלסטיני פאדי אל בטאש . צילום: AFP
פוסטר של המהנדס הפלסטיני פאדי אל בטאש . צילום: AFP


לאה גולדין, אמו של החייל הדר גולדין ז"ל שגופתו מוחזקת בידי חמאס, קראה השבוע למנוע את העברת גופתו לרצועת עזה. "האויב שלנו משתמש בכלים הומניטריים נגדנו ורוצח אותנו", הסבירה גולדין, שהבהירה: "אנחנו כבר לא נחמדים יותר". לדבריה, "ביום שישי נוצרו שוב הפגנות על הגדר בעזה. המפגינים הקימו כלוב והעמידו בובות לבושות במדי צה"ל בתוכו. הנושא הזה מדיר שינה מעיני, הגיע הזמן להבין שיש לנו מלחמה הומניטרית, כשהאויב שלנו משתמש בכלים הומניטריים נגדנו ורוצח לנו את הנשמה והמורל. המדינה צריכה לגלות עוצמה ולא פחדנות, ולדרוש את החיילים שלנו".

 
קלסתרוני החשודים בחיסול המהנדס הפלסטיני. צילום: משטרת מלזיה
קלסתרוני החשודים בחיסול המהנדס הפלסטיני. צילום: משטרת מלזיה