השחקן והקומיקאי האמריקאי ביל קוסבי נמצא אשם היום (חמישי) בתקיפה מינית בנסיבות מחמירות של אנדריאה קונסטנד בשנת 2004. חבר מושבעים בפילדלפיה שבמדינת פנסילבניה הגיע להחלטה לאחר 14 שעות של דיונים ומצא את קוסבי אשם באונס בכל אחד משלושת הסעיפים בהם הואשם. כמה מהמתלוננות נגד קוסבי שישבו באולם בכו לאחר הקראת פסק הדין נגדו. עורך דינן של כמה מהן אמר לכתבים כי "נעשה צדק".

לאחר שחבר המושבעים יצא מן האולם, השחקן בן ה-80 נעמד וקילל את התובע במשפט, קווין סטיל, שקרא לשופט למנוע ממנו ערבות. "נמאס לי ממנו!", צעק. השופט קבע כי קוסבי יישאר חופשי עד להקראת גזר הדין. קונסטנד (45), מנהלת קבוצת כדורסל הנשים של אוניברסיטת טמפל בפילדלפיה לשעבר, שקוסבי היה חבר בחבר הנאמנים שלה, טענה כי הוא הזמין אותה לביתו, שם סימם אותה ולאחר מכן אנס אותה. מנגד, טוען השחקן כי הוא אומנם הכניס סם למשקה של המתלוננת אולם השניים קיימו יחסי מין בהסכמה.

זהו המשפט החוזר של קוסבי בפרשה, שבמרכזה מי שהיה פעם הקומיקאי הפופולרי ביותר בארה"ב, עם הסדרה "משפחת קוסבי" שיצר, ושהגיעה לאחוזי צפייה גבוהים ביותר. קומדיית המצבים הציגה לראשונה משפחה שחורה על מסכי הטלוויזיה האמריקאית, ונחשבה לפורצת דרך בשל כך. קוסבי, שהחל את דרכו כאמן סטנד-אפ בשנות השבעים, כונה בשיא הקריירה שלו בשנות השמונים "האבא של אמריקה".
ביל קוסבי. צילום: גטי אימג'ז
ביל קוסבי. צילום: גטי אימג'ז


בשנים האחרונות הואשם השחקן על ידי כ-60 נשים כי סימם ואנס אותן במקרים משנות השבעים והשמונים. אולם, מלבד המקרה של קונסטנד, כל המקרים האחרים לא היו יכולים להגיע לתביעה משפטית פלילית מאחר שחלה עליהם התיישנות. קוסבי זכה לתמיכה מצד רעייתו קמיל, שלה הוא נשוי זה יותר מחמישים שנה, וגם מצד השחקנית פלישיה רשאד, שגילמה את רעייתו ב"משפחת קוסבי".