דוברת הבית הלבן שרה האקבי סאנדרס שיתפה הערב (חמישי) תמונות היסטוריות, מפגישתם של מזכיר המדינה החדש מייק פומפאו לפני כשבועיים עם שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און. "נהדר לראות שהמזכיר פומפאו נכנס היום לתפקידו. הוא יעשה עבודה מעולה ויסייע לנשיא להוביל את המאמצים לפרק מגרעין את חצי האי הקוריאני", צייצה סאנדרס.

טראמפ אישר בשבוע שעבר כי פומפאו ביקר במדינה המבודדת במהלך חג הפסחא כאשר היה עדיין בתפקיד ראש ה-CIA, סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית. טראמפ אמר היום במהלך ראיון לרשת פוקס ניוז כי הוא רצה לפרסם את התמנות מהפגישה.

"היה מפגש נהדר". קים ופומפאו. צילום: הבית הלבן
"היה מפגש נהדר". קים ופומפאו. צילום: הבית הלבן


"פומפאו לא היה אמור להיפגש עם קים ג'ונג און, אך הוא עשה זאת", אמר טראמפ. "הם ארגנו זאת בזמן שפומפאו היה שם לומר שלום". הנשיא הוסיף כי הפגישה נמשכה למעלה משעה וכי השניים הסתדרו ביניהם. "הם דיברו, הוא דיבר גם עם מקבילו בקוריאה הצפונית. הייתה להם פגישה נהדרת", הוסיף.

הבית הלבן מקיים שיחות עם פיונגיאנג על מנת לארגן פגישה בין טראמפ לבין קים בשבועות הקרובים. הנשיא האמריקאי אמר כי הוא מוכן לעזוב את הפגישה אם היא לא תתקדם כמו שהוא רוצה. טראמפ שיבח את קים על כך שהיה "פתוח" ומכובד" במהלך הדיונים. הוא הביע תקווה כי השיחות המדיניות יובילו לכך שקוריאה הצפונית תנטוש את תוכנית הנשק הגרעיני שלה.