ג'ארד קושנר צפוי להגיע לפתיחת השגרירות האמריקאית בירושלים בחודש הבא, כך דיווח היום (שבת) כתב של רשת CNN האמריקאית. הפרסום מגיע פחות מיממה אחרי שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עצמו אמר במסיבת עיתונאים שקיים בבית הלבן, עם קנצרלית גרמניה אנגלה מרקל, כי הוא "אולי יגיע לפתיחת השגרירות".
באירוע המשותף הוא התייחס להעברת השגרירות האמריקאית לבירה בחודש הבא ואמר כי "הנושא עמד על הפרק במשך שנים רבות, ונשיאים רבים הבטיחו את זה בקמפיין הבחירות שלהם, אבל מעולם לא היו אמיצים דיים לעשות זאת". הוא הוסיף כי "התוכנית המקורית להעברת השגרירות עמדה על מיליארד דולר ודחיתי אותה בגלל המחיר". לדברי הנשיא, השגריר בישראל דיוויד פרידמן, העלה רעיון שיעלה כ-150 אלף דולרים בלבד. "סיכמנו על תוכנית שתעלה למשלם המיסים האמריקאי 300-400 אלף דולרים בלבד".
כזכור, מחלקת המדינה האמריקאית אישרה לפני כחודשיים כי "ארצות הברית עומדת לפתוח שגרירות חדשה בירושלים, בחודש מאי 2018". בהודעה הרשמית נכתב כי התאריך נבחר בשביל "לחגוג את יום הולדה ה-70 של ישראל". על פי ההודעה, השגרירות תוקם בבניין שבו שוכנת כיום הקונסוליה בירושלים, והיא תעבור למבנה נפרד עד סוף שנת 2019. עוד נמסר כי מחלקת המדינה החלה בחיפוש מבנה קבע לשגרירות. 

בהודעה על המהלך בדצמבר האחרון, אמר המנהיג האמריקאי כי הוא מתכנן לשכור אדריכלים שיתכננו ויעצבו מתקן חדש. מזכיר המדינה האמריקאי לשעבר שפוטר בחודש שעבר, רקס טילרסון, הוסיף אז, בתדרוך לכתבים, כי המהלך ייקח לפחות שלוש שנים. ואולם, טראמפ וחתנו קושנר, שדחף לביצוע העברת השגרירות בהקדם האפשרי, העדיפו לעשות זאת כמה שיותר מוקדם.