במהלך סוף השבוע התקיים מפגש היסטורי בין מנהיגי קוריאה הצפונית לדרומית. העיתונאי אורן נהרי הביע הבוקר (ראשון) ב-103FM אופטימיות וסיפר על העידן החדש שעולה מהמזרח: "הסקפטים יטענו שהיו בעבר לא מעט פסגות שלא יצא מהן כלום, הפעם זה נראה קצת אחרת. אינני מאמין שקים יתפרק מנשקו הגרעיני כמו שהוא טוען אך אין ספק שהוא מעוניין בהפסקת מצב המלחמה בין צפון קוריאה לדרומה ומעוניין באיחוד".
"אינני בטוח לגבי האינטרס של קים לשלום בין המדינות בידיעה שכאשר הצפון קוריאנים יגיעו לדרום הם יגלו שהמשטר שלהם שיקר במשך 40 שנה כשטען שאזרחיו חיים ברמת החיים הגבוהה ביותר בעולם", הסביר נהרי. "הפצצה הגרעינית היא מה שמחזיק ומשמר את המשטר של קים ומשמש כבסיס הכוח שלו. קים יירד מרעיון הגרעין רק כאשר יידע שהוא מקבל בתמורה נכסים משמעותיים מאוד כמו הוצאת הכוחות של ארצות הברית מדרום קוריאה. אני לא רואה את זה קורה כי קים מודע למה שקרה ללוב ועיראק ולכן הוא זהיר בצעדיו".


"אילו קוריאה הצפונית לא הייתה מעצמה גרעינית, ארצות הברית לא הייתה מעוניינת להיפגש עמה", הוסיף נהרי. "קים טוען שמדינתו היא מעצמה גרעינית ולכן מוכן לצאת למשא ומתן מתוך עמדה של כח, ומעוניין לדעת מה מציעים לו בתמורה. קים אינו אביו ואינו סבו, הוא קיבל חינוך מערבי וייתכן שהוא מעוניין לשפר את איכות חייו של עמו. השאלה היא האם מדובר בהיטלר שמנסה להרדים את המערב בהסכם מינכן או שמדובר באנואר סאדאת שמעוניין לצאת לדרך חדשה". 
עריכה: איתמר זיגלמן