אף גורם רשמי עדיין לא לקח אחריות על התקיפה הלילה (שני) בסוריה, בבסיס צבאי של חטיבה 47 של הצבא הסורי, הממוקם בין חמה לחומס ושגרמה למותם של 18 איראנים. הבוקר פורסמו תמונות ראשונות מהתקיפה, בה נראה מבנה שהשלט עליו מעיד על היותו מכון רישוי.  



פעילי המשטר הפנו אצבע מאשימה כלפי ישראל וטענו בכלי תקשורת ערביים, בהם רשת אל ג'זירה, כי חיל האוויר אחראי לתקיפה חטיבה 47 מורכבת מכוחות איראניים וכוחות חיזבאללה. לעומת זאת, אחרים מדברים על חילופי אש בין צבא אסד לבין כוחות מורדים במחוז חומס. על פי דיווח בתקשורת האיראנית, 18 חיילים של משמרות המהפכה נהרגו בהפצצה.



תמונה ראשונה מההרס שנגרם מהתקיפה בסוריה. צילום: רשתות ערביות
תמונה ראשונה מההרס שנגרם מהתקיפה בסוריה. צילום: רשתות ערביות



בפרסומים ברחבי העולם קיימים דיווחים סותרים לגבי מספר ההרוגים במתקפה. ארגון אל-מרסד הסורי לזכויות אדם היושב בלונדון דיווח, כי 26 לוחמים המזוהים עם איראן, בהם גם איראנים, נהרגו בהפצצות. הקואליציה הבינלאומית הכחישה שהיא תקפה את הבסיס האיראני. על פי הדיווחים באזור הפיצוץ הורגשה רעידת אדמה בעוצמה 2.6.



בדיווח נוסף בסוריה, נטען כי 18 איראנים נהרגו במתקפה, בהם חיאן טלאל מוחמד, הבכיר והאחראי על המפקדה האיראנית בין הערים סלחב ונהר אל-בארד בפרברי חמאה המערביים. בתוך כך, בכיר במפקדה האיראנית בסוריה טען כי הפרסומים אינם נכונים ."הדיווחים על מתקפת טילים על המפקדה בחלאב - שקריים. המפקדה שלמה ואיש לא נהרג", אמר בכיר בחטיבת "פאטמיון" האיראנית בסוריה.