הותר לפרסום כי שני ערבים ישראלים מואשמים בבית משפט לענייני ביטחון בסעודיה, בריגול לטובת ישראל. מדובר במקרה נדיר בממלכה בו אזרחים ערבים ישראלים מואשמים בריגול. בדיווח בעיתון "א-ריאד" הסעודי נאמר, כי החל הדיון בעניינם של שני הערבים הישראלים שהגיעו לממלכה במטרה לאסוף מודיעין לטובת המוסד הישראלי.
 
המשפט החל בנוכחות השניים שמואשמים כי הגיעו עם דרכונים ירדנים מזויפים כעולים לרגל, ונשארו בסעודיה גם לאחר סיום העומרה, המכונה "העלייה הקטנה", וזאת בניגוד לחוק. עוד נטען, כי השניים תכננו לבצע פיגוע במהלך עונת החאג' 1435 להגירה (שנת 2014), הביעו הזדהות עם ארגון הטרור "המדינה האסלאמית" ואף יצרו קשר עם אחד מתומכי הארגון. בנוסף, ניסו השניים להסתיר את זהותם מהרשויות של סעודיה.
 
הפרקליטות בריאד ביקשה מבית המשפט להרשיע את השניים באיסוף מודיעין לטובת המוסד. העיתון הסעודי "עוקאז" הדגיש בדיווחו כי "הנאשמים הם שני ערבים בעלי אזרחות ישראלית". יש לציין, כי באוקטובר 2013 דווח בסעודיה, כי תושב ירדן נידון לתשע שנים בכלא ול-80 מלקות בגין ריגול עבור ישראל. דו"ח רפואי קבע כי הוא סובל מדיכאון ומהפרעת אישיות, אך אחראי על המעשים שבגינם הורשע. עוד דווח כי האיש הודה במעשים, ובגזר הדין נכתב כי שלח לקציני מודיעין ישראלים דואר אלקטרוני וקיבל בתמורה כסף. 

 מוחמד בן סלמאן, יורש העצר של סעודיה. צילום: רויטרס
מוחמד בן סלמאן, יורש העצר של סעודיה. צילום: רויטרס