דובר משרד החוץ האיראני בהראם קאסמי אמר היום (שלישי) כי המצגת שערך ראש הממשלה בנימין נתניהו על תוכנית הגרעין של טהרן היא חזרה על "שקרים מבישים". הוא כינה את נתניהו "שקרן המסובך בחקירות" ואמר כי אין לו מה להציע מלבד "שמועות והונאות".



קאסמי אמר כי "ראשי המשטר הציוני רואים את הישרדותו של המשטר המלאכותי והשקרי שלהם כתלוי בהצגת אחרים כאיום, באמצעות שימוש בשרלטנות ובורות". הדובר האיראני הוסיף כי "נתניהו והמשטר הציוני רוצח הילדים חייבים להבין כי דעת הקהל העולמית בוגרת מספיק על מנת לא ליפול בגימיקים שלהם". 



בתוך כך, דובר משרד החוץ הצרפתי אמר כי המידע שחשף אתמול נתניהו על תוכנית הגרעין האיראנית מאשר את מה שחשפו מדינות אירופה ב-2002. הוא הוסיף כי הוא מדגיש את חשיבות שמירת הסכם הגרעין, אך ציין כי הוא עשוי לאשש את הצורך בערבויות ארוכות טווח בנוגע לתכנית הגרעין של איראן, ובהמשך הפיקוח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) ברפובליקה האסלאמית.



בנימין נתניהו במסיבת העיתונאים. צילום: אבשלום ששוני
בנימין נתניהו במסיבת העיתונאים. צילום: אבשלום ששוני



כזכור, ראש הממשלה נתניהו הציג אתמול ראיות חותכות, בהן חצי טון מסמכים, שחושפות את "תכנית עמד" האיראנית, ומצביעות על המשך הפעילות הגרעינית האיראנית באתר סודי שהוקם בטהרן. לדבריו, "הם שאפו לפתח חמישה ראשי נפץ בעוצמה של הפצצות שהוטלו בהירושימה".