הממשל האמריקאי בודק דיווחים לפיהם שלושה אזרחים אמריקאים המוחזקים בקוריאה הצפונית הועברו ממחנה עבודה לבית מלון הסמוך לבירה פיונגיאנג, לפני פסגה מתוכננת בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לבין שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, כך מסר גורם אמריקאי לרויטרס. 



הבכיר, שדיבר בעילום שם, אמר כי אין אישור מיידי לשינוי במצבם של העצירים. בכירים בממשל טראמפ קראו לשחרורם של השלושה כמחווה של רצון טוב מצד קוריאה הצפונית לפני הפסגה הראשונה בהיסטוריה בין וושינגטון לפיונגיאנג, שתיערך בסוף מאי או בתחילת יוני. 



הנשיא דונלד טראמפ הגיב לדיווחים ורמז להתפתחויות בנושא שחרור השבויים. "כפי שכולם יודעים, הממשל הקודם ביקש במשך זמן רב לשחרר שלושה שבויים ממחנה עבודה בצפון קוריאה, אך ללא הצלחה. המשיכו לעקוב", צייץ הנשיא בטוויטר.

כזכור, הניו יורק טיימס דיווח ביום ראשון האחרון, כי נשיא קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, אמר לעמיתו הדרום קוריאני מון ג'יה-אין כשנפגשו ביום שישי האחרון, כי הוא יוותר על הנשק הגרעיני שברשותו רק אם ארה"ב תסכים לוותר להפסיק את מלחמת קוריאה באופן רשמי ותבטיח כי לא תפלוש לארצו.

ממשרד הנשיאות בסיאול נמסר כי קים ג'ונג און הבטיח לסגור את אתר המחקר הגרעיני במדינתו בחודש מאי, ולאפשר לעיתונאים ולמומחים לצפות בתהליך כשיקרה. מוקדם יותר, הודיע נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי הפגישה עם מנהיג המדינה המסוגרת תיערך בתוך שלושה עד ארבעה שבועות. במהלך עצרת תמיכה במישיגן הוסיף טראמפ: "זו עומדת להיות פגישה מאוד חשובה, על פירוקה מנשק גרעיני של קוריאה הצפונית".