מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש הפציר בנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לא ליסוג מהסכם הגרעין עם איראן, זאת לקראת ההחלטה המכריעה שצריך לקבל טראמפ בנושא בשבוע הבא. בריאיון שהעניק לרשת BBC, אמר מזכ"ל האו"ם כי קיים איום של מלחמה במידה וההסכם שנחתם בין הרפובליקה האסלאמית למדינות המערב ב-2015, יבוטל.



גוטרש הוסיף כי ההסכם עם איראן היה "ניצחון דיפלומטי חשוב" ויש צורך לשמר אותו. "אסור לבטלו אלא אם יש לנו אלטרנטיבה טובה יותר", אמר, "אנו ניצבים בפתחה של תקופה מסוכנת".
 
כזכור, טראמפ התייחס ביום שני לנאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, במהלכו הציג ראיות להמשך פעילות איראנית גרעינית באתר סודי שהוקם בטהראן. לדבריו, "יש עוד שבע שנים עד שהעסקה תפוג ואיראן תוכל להתחיל לייצר נשק גרעיני. זה לא מתקבל על הדעת". 

כשנשאל טראמפ האם יפרוש מהסכם הגרעין, אמר: "נראה מה יקרה, אני לא אומר מה אעשה. הרבה אנשים חושבים שהם יודעים. זה לא אומר שלא ננהל משא ומתן על הסכם אמיתי. זה הסכם נוראי, כולל העובדה שנתנו לאיראן 150 מיליארד דולר וקיבלנו כלום. אז זה לא אומר שלא נדון בהסכם חדש, אבל אני חושב שמה שלמדנו היום הראה שצדקתי ב-100 אחוז לגבי ההסכם עם איראן".