הדד-ליין האמריקאי לפרישה מהסכם הגרעין מתקרב וקרב האיומים ממשיך: שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף אמר כי ארצות הברית מפרה באופן קבוע את הסכם הגרעין שנחתם בשנת 2015 וכי מדינתו עומדת נגד "הבריונות האמריקאית". בנוסף, ציין שר החוץ האיראני כי מדינתו לא תקבל כל שינוי של ההסכם ולא תישאר בו במידה וארצות הברית תיסוג.



"לא ננהל משא ומתן מחודש על עסקה שכבר נחתמה", אמר זריף בהודעה מצולמת, "אי אפשר לבוא אחרי שלוש שנים ולקבוע מחדש את המחיר. אם ארה"ב תמשיך להפר את ההסכם או תפרוש, אנחנו נפעל ונגיב בצורה שנבחר. שר החוץ האיראני הבהיר עוד כי "איומים לא יביאו לארה"ב עסקה חדשה והיא מוזמנת לכבד את התחייבויותיה או שתיאלץ לשאת בהשלכות".

בנוסף, ציין זריף כי הוכח שמדינתו עמדה בהסכם, בניגוד לאמריקאים שהפרו אותו. "ב-11 מקרים מאז החתימה, מוסדות האו"ם אישרו שאיראן עמדה בכל התחייבויותיה. מצד שני, ארה"ב לא עמדה בהסכם כאשר איימה על מדינות לא לקיים עסקים עם איראן".



בתוך כך, גורמים בממשל האמריקאי אמרו לרויטרס כי הנשיא דונלד טראמפ כמעט והשתכנע לחלוטין לפרוש מהסכם הגרעין עם איראן, אך כי טרם קיבל החלטה סופית בנושא. על פי הדיווח שיוחס לגורמים וכן לאדם נוסף הבקי בדיונים הפנימיים בבית הלבן בנוגע להסכם, יתכן שטראמפ יחליט להישאר בהסכם בשל מחויבות לצרפת.